ŞAHİN, Yrd. Doç. Dr. Harun
Açıklama:
Bu çalışma, Eğitim Fakültelerinin, öğretim programlarında bulunan Fen derslerine ilişkin, öğrenme öğretme etkinlikleri sürecinde yapılandırmacı yaklaşıma ne ölçüde yer verildiğinin, öğrenci görüşlerine dayalı olarak saptanması amacıyla yapılmıştır. Araştırma betimsel nitelikte olup, çalışma grubunu ise Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı 3. ve 4. Sınıfta öğrenim gören 135 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, Yiğit ve Görsev (2007) tarafından geliştirilen ve 19 maddeden oluşan beşli likert tipi bir ölçek aracılığı ile toplanarak, frekans ve yüzde istatistiksel teknikler ile analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucu elde edilen bulgular, Fen derslerinin öğretiminde Yapılandırmacı Yaklaşıma yönelik etkinliklere yer verildiğini ve kullanıldığını ortaya koymaktadır.