AçıkErişim@MAKÜ

INVESTIGATION OF CONSUMERS 'ORGANIC FOOD PURCHASES IN THE CONTEXT OF THE RELATIONSHIP OF PERSONAL VALUES AND INDIVIDUAL FACTORS - TÜKETİCİLERİN ORGANİK GIDA SATIN ALMA NİYETLERİNİN KİŞİSEL DEĞERLER İLE BİREYSEL FAKTÖRLER İLİŞKİSİ BAĞLAMINDA ARAŞTIRILMASI*

Basit öğe kaydını göster

dc.creator ERCİŞ, Aysel
dc.creator YILDIZ, Tuğba
dc.creator DEVECİ, F.görgün
dc.date 2020-07-30T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-11T18:48:44Z
dc.date.available 2020-10-11T18:48:44Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/makuiibf/issue/56236/573331
dc.identifier 10.30798/makuiibf.573331
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3128
dc.description The aim ofthis research was to determine the premises of the personal values affectingthe organic product selection of consumers and to analyze the effect ofenvironmental, price and health consciousness on the attitude towards purchase.The results of this research show that while personal values are effective onindividual factors, health and environmental consciousness, which are among theindividual factors, have an effect on the attitude towards purchase. However,the dimension of price consciousness does not have an effect on the attitudetowards purchase. Furthermore, the findings of the research revealed that theattitude towards purchase has an effect on purchase intention. Consequently,the subjective norm has a moderator effect between the purchase intention andthe attitude towards purchase. 
dc.description Bu araştırmanın amacıtüketicilerin organik ürün seçimini etkileyen kişisel değerlerin öncüllerinibelirlemek; çevre, fiyat ve sağlık bilincinin satın almaya yönelik tutumüzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma sonuçlarına göre kişisel değerlerbireysel faktörler üzerinde etkili iken; satın almaya yönelik tutum üzerindebireysel faktörlerden sağlık ve çevre bilincinin etkisi vardır. Ancak fiyatbilinci boyutunun satın almaya yönelik tutum üzerinde etkisi bulunmamaktadır.Ek olarak bulgular satın almaya yönelik tutumun satın alma niyeti üzerindeetkisi olduğunu göstermiştir. Son olarak satın alma niyeti ve satın almayayönelik tutum arasında öznel normun moderatör etkisi bulunmaktadır.      
dc.format application/pdf
dc.language en
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1215724
dc.source Volume: 7, Issue: 2 297-325 en-US
dc.source 2149-1658
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
dc.subject Organic Product,Personal Values,Individual Factors,Subjective Norm,Purchase Intention
dc.subject Organik Ürün,Kişisel Değerler,Bireysel Faktörler,Öznel Norm,Satın Alma Niyeti
dc.title INVESTIGATION OF CONSUMERS 'ORGANIC FOOD PURCHASES IN THE CONTEXT OF THE RELATIONSHIP OF PERSONAL VALUES AND INDIVIDUAL FACTORS - TÜKETİCİLERİN ORGANİK GIDA SATIN ALMA NİYETLERİNİN KİŞİSEL DEĞERLER İLE BİREYSEL FAKTÖRLER İLİŞKİSİ BAĞLAMINDA ARAŞTIRILMASI* en-US
dc.title TÜKETİCİLERİN ORGANİK GIDA SATIN ALMA NİYETLERİNİN KİŞİSEL DEĞERLER İLE BİREYSEL FAKTÖRLER İLİŞKİSİ BAĞLAMINDA ARAŞTIRILMASI* - INVESTIGATION OF CONSUMERS 'ORGANIC FOOD PURCHASES IN THE CONTEXT OF THE RELATIONSHIP OF PERSONAL VALUES AND INDIVIDUAL FACTORS tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım