DSpace@MAKÜ

THE RELATION BETWEEN THE EMPLOYER BRAND PERCEPTION AND EFFECTIVE LEADERSHIP AND A RESEARCH

Show simple item record

dc.creator AKDEMİR, Bünyamin
dc.creator KARAKAPLAN ÖZER, Emine
dc.date 2019-12-28T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-11T18:46:54Z
dc.date.available 2020-10-11T18:46:54Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/makusobed/issue/50480/649561
dc.identifier 10.20875/makusobed.649561
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3064
dc.description The impact of leadership in success of organizations plays a key role. In order to be effective onthe road to success, leaders, who are themselves an intellectual capital element, should be able toattract talents to the organization and keep the existing talents in the organization. It is obviousthat the concept of branding has an indisputable effect in every field today. Branding foremployers is one of the key points of winning talent wars. In this study, the relationship betweenemployer brand perception in organizations and effective leadership is discussed. The study wascarried out with the contribution of 273 public and private bank employees working in Adıyamanprovince. The results of the study revealed a moderate positive relationship between employerbrand perceptions of employees and effective leadership. The analysis of the sub-dimensions ofthe employer brand and effective leadership relationship also revealed a moderate positiverelationship between the variables.
dc.description Örgütleri başarıya ulaştırmada liderliğin etkisi yadsınamayacak düzeydedir. Kendileri de birer entelektüel sermaye unsuru olan liderlerin, başarıya giden yolda etkili olabilmek adına gerçekleştirmesi gereken önemli görevlerden biri yetenekleri örgüte çekebilmek ve hâlihazırdaki yetenekleri de örgütte tutabilmektir. Markalaşma kavramının günümüzde her alanda etki uyandırdığı aşikârdır. İşverenler için de markalaşmak yıkıcı rekabet koşullarının hâkim olduğu bu dönemde yetenek savaşlarından galip çıkabilmenin kilit noktalarından biridir. Etkileme ve yönlendirme gücü yüksek liderlerin markalaşma yolunda örgütlere önemli faydalar sağlayacağı savından yola çıkan bu çalışmada örgütlerdeki işveren markası algısının etkili liderlik ile ilişkisi ele alınmıştır. Çalışma Adıyaman ilinde görev yapmakta olan 273 kamu ve özel banka çalışanının katkısıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak anket tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları, çalışanların işveren markası algıları ile etkili liderlik arasında orta düzeyde pozitif bir ilişkinin varlığını ortaya koymuştur. İşveren markası değişkenin alt boyutları ve etkili liderlik ilişkisine dair bulgular da değişkenler arasında yine orta düzeyde pozitif bir ilişkinin varlığını ortaya koymuştur.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/882319
dc.source Volume: 11, Issue: 30 990-1004 en-US
dc.source 1309-1387
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
dc.subject Branding,Leadership,Employer Brand,Effective Leadership,Talent
dc.subject İşveren Markası,Markalaşma,Liderlik,Etkili Liderlik,Yetenek
dc.title THE RELATION BETWEEN THE EMPLOYER BRAND PERCEPTION AND EFFECTIVE LEADERSHIP AND A RESEARCH en-US
dc.title İŞVEREN MARKASI ALGISININ ETKİLİ LİDERLİK İLE İLİŞKİSİ VE BİR ARAŞTIRMA tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account