AçıkErişim@MAKÜ

Ortaöğretim Kurumları Fizik Eğitiminde Öğrenme Güçlüklerinin Belirlenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.creator İNAÇ, Hasan
dc.creator TUKSAL, H. Rumeysa
dc.date 2019-03-29T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-10T07:23:54Z
dc.date.available 2020-10-10T07:23:54Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/makuubd/issue/43694/500460
dc.identifier 10.31200/makuubd.500460
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3010
dc.description Bu çalışmanın amacı ortaöğretim fizik eğitiminde öğrenme güçlüğünün belirlenmesidir.Araştırma, ortaöğretim fizik eğitiminde öğrenme güçlüklerini belirlemek için orta öğretimdenyeni mezun olan Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği, Fen BilgisiÖğretmenliği ve Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Öğretmenliği birinci sınıflarındaöğrenim gören 235 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Gül (2006) tarafındanhazırlanan “İlköğretim Fen Eğitimindeki Fizik Konularının Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlarve Çözüm Yolları” isimli anket çalışmasından gerekli sorular alınmış olup tekrar geçerlikgüvenirlik testi yapılarak oluşturulan ölçek öğrencilere uygulanmıştır. Elde edilen verilerinanalizi SPSS 23.0 for Windows programı ile analiz edilmiş olup, çalışma sonundaöğrencilerin fizik dersine önyargılı baktığı, fizik dersinin anlaşılması zor bir ders olduğu,konuların karmaşık olması nedeniyle öğrencilerin ilgisini azalttığı, laboratuvarların yeterikadar kullanılmadığı, ders ile ilgili deneylerin çok az yapıldığı ve yapılan deneylerin deöğretmenler tarafından yapıldığı sonucu ortaya çıkmıştır.Ayrıca, fizik eğitiminde öğrenme güçlüğü bazı değişkenlere göre (cinsiyet, yaş, mezun olunanlise türü, okuduğunuz bölüm) incelenmiş olup, fizik eğitiminde öğrenme güçlüğü ile cinsiyet,yaş, mezun olunan lise türü arasında anlamlı fark bulunamamış iken (p<0.05), okunulanbölüm ile anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır (p>0.05). 
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/664029
dc.source Volume: 3, Issue: 1 102-121 en-US
dc.source 2602-425X
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Dergisi
dc.subject Fizik Eğitimi,Fizik Öğretimi,Öğrenme Güçlüğü
dc.title Ortaöğretim Kurumları Fizik Eğitiminde Öğrenme Güçlüklerinin Belirlenmesi tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Dergisi
    Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Dergisi 2020 Eylül sayısı için makale kabulüne başlamıştır. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Dergisi TÜBİTAK ULAKBİM TR Dizin tarafından izlenmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım