İNAÇ, Hasan; TUKSAL, H. Rumeysa
Açıklama:
Bu çalışmanın amacı ortaöğretim fizik eğitiminde öğrenme güçlüğünün belirlenmesidir.Araştırma, ortaöğretim fizik eğitiminde öğrenme güçlüklerini belirlemek için orta öğretimdenyeni mezun olan Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği, Fen BilgisiÖğretmenliği ve Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Öğretmenliği birinci sınıflarındaöğrenim gören 235 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Gül (2006) tarafındanhazırlanan “İlköğretim Fen Eğitimindeki Fizik Konularının Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlarve Çözüm Yolları” isimli anket çalışmasından gerekli sorular alınmış olup tekrar geçerlikgüvenirlik testi yapılarak oluşturulan ölçek öğrencilere uygulanmıştır. Elde edilen verilerinanalizi SPSS 23.0 for Windows programı ile analiz edilmiş olup, çalışma sonundaöğrencilerin fizik dersine önyargılı baktığı, fizik dersinin anlaşılması zor bir ders olduğu,konuların karmaşık olması nedeniyle öğrencilerin ilgisini azalttığı, laboratuvarların yeterikadar kullanılmadığı, ders ile ilgili deneylerin çok az yapıldığı ve yapılan deneylerin deöğretmenler tarafından yapıldığı sonucu ortaya çıkmıştır.Ayrıca, fizik eğitiminde öğrenme güçlüğü bazı değişkenlere göre (cinsiyet, yaş, mezun olunanlise türü, okuduğunuz bölüm) incelenmiş olup, fizik eğitiminde öğrenme güçlüğü ile cinsiyet,yaş, mezun olunan lise türü arasında anlamlı fark bulunamamış iken (p<0.05), okunulanbölüm ile anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır (p>0.05).