DSpace@MAKÜ

Öğretmen adaylarının plastik sanatlara yönelik tutumlarının incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Şenlitürk, Ayşegül
dc.date.accessioned 2014-09-09T12:00:44Z
dc.date.available 2014-09-09T12:00:44Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation http://tarama.mehmetakif.edu.tr/ekitap/TEZ0169.pdf tr_TR, en_US
dc.identifier.issn Tez169
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/285
dc.description Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Resim-İş Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı tr_TR, en_US
dc.description.abstract Araştırma Bülent Ecevit Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Okulöncesi Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği 4. sınıf öğretmen adaylarına plastik sanatlara yönelik tutumlarını belirlemek için yapılmıştır. Verilerin toplanması için evren ve örneklem belirlenmiştir. Araştırmanın evrenini Bülent Ecevit Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi 4. sınıf öğretmen adayları oluşturmaktadır. Toplam 232 öğretmen adayı araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Verilerin toplanması amacıyla tutum ölçeği ve kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Bu formlar literatür taraması yapılarak ve uzman görüşü alınarak oluşturulmuştur. Örneklemden elde edilen verilerin çözümlenmesinde bağımsız örneklemler T-Testi ve tek yönlü varyans analiz testi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre; öğretmen adaylarının plastik sanatlarla ilgili sergilere katıldıklarını belirtmişlerdir. Ayrıca öğrencilerin plastik sanatlara ilgilerinin olmadığı ve güncel gelişmeleri takip etmedikleri ortaya çıkmıştır. Cinsiyetlere göre kız öğretmen adaylarının sergilere daha fazla katıldığı; sınıf, ilköğretim matematik, okulöncesi, fen bilgisi bölümlerinin plastik sanatlarla ilgili yeteneğe yönelik görüşleri olduğu ve sergileri takip ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının genel not ortalamasına, yaşadığı yere, anne ve baba eğitim durumuna, ailenin aylık gelirine, gazete okuma sıklığına göre bulgularda anlamlı bir fark bulunmamıştır. tr_TR, en_US
dc.description.sponsorship Tez Danışmanı Yrd. Doç. Hatice KETEN tr_TR, en_US
dc.language.iso other tr_TR, en_US
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR, en_US
dc.subject Plastik Sanatlar tr_TR, en_US
dc.subject Sanat tr_TR, en_US
dc.subject Plastic Arts tr_TR, en_US
dc.subject Art tr_TR, en_US
dc.title Öğretmen adaylarının plastik sanatlara yönelik tutumlarının incelenmesi tr_TR, en_US
dc.type Thesis tr_TR, en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account