Özet:
Araştırma Bülent Ecevit Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Okulöncesi Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği 4. sınıf öğretmen adaylarına plastik sanatlara yönelik tutumlarını belirlemek için yapılmıştır.
Verilerin toplanması için evren ve örneklem belirlenmiştir. Araştırmanın evrenini Bülent Ecevit Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi 4. sınıf öğretmen adayları oluşturmaktadır. Toplam 232 öğretmen adayı araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Verilerin toplanması amacıyla tutum ölçeği ve kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Bu formlar literatür taraması yapılarak ve uzman görüşü alınarak oluşturulmuştur. Örneklemden elde edilen verilerin çözümlenmesinde bağımsız örneklemler T-Testi ve tek yönlü varyans analiz testi (ANOVA) kullanılmıştır.
Araştırmanın sonucuna göre; öğretmen adaylarının plastik sanatlarla ilgili sergilere katıldıklarını belirtmişlerdir. Ayrıca öğrencilerin plastik sanatlara ilgilerinin olmadığı ve güncel gelişmeleri takip etmedikleri ortaya çıkmıştır. Cinsiyetlere göre kız öğretmen adaylarının sergilere daha fazla katıldığı; sınıf, ilköğretim matematik, okulöncesi, fen bilgisi bölümlerinin plastik sanatlarla ilgili yeteneğe yönelik görüşleri olduğu ve sergileri takip ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının genel not ortalamasına, yaşadığı yere, anne ve baba eğitim durumuna, ailenin aylık gelirine, gazete okuma sıklığına göre bulgularda anlamlı bir fark bulunmamıştır.