DSpace@MAKÜ

Gelenekçilikten "Muhafazakar Modernliğe" İmam Hatip Okulları Örneği

Show simple item record

dc.creator COŞKUN, Mustafa
dc.creator ŞENTÜRK, Burcu
dc.date 2014-02-27T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-09T09:05:46Z
dc.date.available 2020-10-09T09:05:46Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/mulkiye/issue/269/617
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/2624
dc.description ÖzetBu çalışma İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin modernizm, laiklik ve dine yöneliktutumlarını anlamaya yönelik bir sosyolojik çözümleme girişimidir. Çalışma 1997 ve 2009yıllarında Ankara’daki İmam Hatip okullarında gerçekleştirilen iki ayrı alan araştırmasınınkarşılaştırılmasına dayanmaktadır. Araştırma sonuçları İmam Hatip lisesi öğrencilerininradikal-gelenekçi bir tutumdan daha muhafazakâr-modernist bir tutuma doğru dönüştüğünügöstermektedir. Çalışmada bu dönüşümün Türkiye’de son yıllarda ekonomik, siyasal vekültürel alanlarda gerçekleşen değişim ve dönüşümlerle açıklanabileceği öne sürülmektedir.Anahtar Sözcükler: İmam Hatip Okulları, Modernlik, Muhafazakâr Modernlik, MilliGörüş. AbstractThis study is a sociological attempt to analyze the attitude of Imam Hatip students aboutmodernism, laicism and religion. The study is based on a comparitive analysis of two differentsurvey data which were obtained from students of Imam Hatip schools in Ankara in 1997and 2009. The main findings of the research show that the attitudes of Imam Hatip studentson modernism, laicism and religion transformed from the fundemental-traditionalist view tothe conversative-modernist one. The study claims that this transformation can be explainedthrough the recent changes and transformations in economical, political and cultural spheresin Turkey.Keywords: Imam Hatip Schools, Modernity, Conservative Modernity, National Outlook.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mülkiyeliler Birliği Genel Merkezi
dc.publisher Mülkiye Alumni Association
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/534
dc.source Volume: 34, Issue: 268 249-263 en-US
dc.source 1305-9971
dc.source Mülkiye Dergisi
dc.subject İmam Hatip Okulları,Modernlik,Muhafazakâr Modernlik,Milli Görüş
dc.title Gelenekçilikten "Muhafazakar Modernliğe" İmam Hatip Okulları Örneği tr-TR
dc.title From Traditionalism to ‘Conservative Modernism’: The Case Of Imam Hatip Schools en-US
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account