Açıklama:
ÖzetBu çalışma İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin modernizm, laiklik ve dine yöneliktutumlarını anlamaya yönelik bir sosyolojik çözümleme girişimidir. Çalışma 1997 ve 2009yıllarında Ankara’daki İmam Hatip okullarında gerçekleştirilen iki ayrı alan araştırmasınınkarşılaştırılmasına dayanmaktadır. Araştırma sonuçları İmam Hatip lisesi öğrencilerininradikal-gelenekçi bir tutumdan daha muhafazakâr-modernist bir tutuma doğru dönüştüğünügöstermektedir. Çalışmada bu dönüşümün Türkiye’de son yıllarda ekonomik, siyasal vekültürel alanlarda gerçekleşen değişim ve dönüşümlerle açıklanabileceği öne sürülmektedir.Anahtar Sözcükler: İmam Hatip Okulları, Modernlik, Muhafazakâr Modernlik, MilliGörüş. AbstractThis study is a sociological attempt to analyze the attitude of Imam Hatip students aboutmodernism, laicism and religion. The study is based on a comparitive analysis of two differentsurvey data which were obtained from students of Imam Hatip schools in Ankara in 1997and 2009. The main findings of the research show that the attitudes of Imam Hatip studentson modernism, laicism and religion transformed from the fundemental-traditionalist view tothe conversative-modernist one. The study claims that this transformation can be explainedthrough the recent changes and transformations in economical, political and cultural spheresin Turkey.Keywords: Imam Hatip Schools, Modernity, Conservative Modernity, National Outlook.