DSpace@MAKÜ

Artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğretmen adaylarının bilimsel epistemolojik inançları ve kavram yanılgılarına etkisi: Küresel ısınma konusu

Show simple item record

dc.contributor.author Altıntaş, Gülşen en_US
dc.date.accessioned 2020-09-29T10:13:06Z en_US
dc.date.available 2020-09-29T10:13:06Z en_US
dc.date.issued 2018-07-24 en_US
dc.identifier.citation Gülşen Altıntaş. (2018). Artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğretmen adaylarının bilimsel epistemolojik inançları ve kavram yanılgılarına etkisi: Küresel ısınma konusu. Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi. Retrieved from https://tarama.mehmetakif.edu.tr/yordambt/yordam.php en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/2537 en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı artırılmış gerçeklik (AG) uygulaması ile sosyo bilimsel konulardan küresel ısınma konusunda öğretmen adaylarının bilimsel epistemolojik inançlarına, kavram yanılgılarına etkisi ve öğretmen adaylarının uygulamaya yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırmada yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 öğretim yılında Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim dalında 2. sınıfta öğrenim görmekte olan 64 (32 Deney grubu, 32 Kontrol grubu) öğretmen adayından oluşmaktadır. Bağımlı değişkenlere göre denkleştirilen şubeler rastgele olarak deney ve kontrol gruplarına atanmıştır. Araştırma boyunca deney grubunda artırılmış gerçeklik öğrenme materyali kullanılırken, kontrol grubunda ise normal ders materyalleri (basılı materyaller, animasyon vb.) ile öğretim gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları olarak, araştırmanın nicel sürecinde bilimsel epistemolojik inanç ölçeği, kavram yanılgısı testi ve artırılmış gerçeklik görüş anketi kullanılmıştır. Nitel süreçte ise öğretmen adaylarıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılarak veriler toplanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, deney ve kontrol arasında “Geleneksel Bilim Anlayışı ve Bilimsel Epistemolojik İnanç son test toplam puanlarında anlamlı bir fark görülürken, “Geleneksel Olmayan Bilim Anlayışı” alt faktöründe her iki grup için anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Artırılmış gerçeklik stop motion (AG-SM) öğrenme materyali uygulamalarının kullanıldığı deney grubundaki öğretmen adaylarının kontrol grubundaki öğretmen adaylarına göre kavram yanılgılarını gidermede daha etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Öğretmen adaylarının AG-SM ile öğrenmeye yönelik görüşlerinin olumlu düzeyde olduğu belirlenmiştir. Özellikle öğretmen adayları AGSM uygulamasının genel olarak eğlenceli, ilgi çekici, etkili, motive edici, gerçeklik hissini arttıran, konuyu somutlaştıran, yenilikçi olarak faydalı olduğunu vurgulamışlardır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, küresel ısınma konusunda yapılan eğitimde AG-SM uygulamalarının kullanılması etkili, verimli bir öğrenme sağlamaktadır. Bunun yanı sıra öğretmen adaylarının artırılmış gerçeklik öğrenme materyalini kolaylıkla kullanabildikleri ve tekrar kullanmak istedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bu nedenle AG-SM uygulamalarının diğer sosyo bilimsel konuların öğretimiyle bütünleştirilmesi yararlı olacaktır. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Artırılmış gerçeklik en_US
dc.subject Sosyo bilimsel konu en_US
dc.subject Küresel ısınma en_US
dc.subject Sınıf öğretmeni en_US
dc.title Artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğretmen adaylarının bilimsel epistemolojik inançları ve kavram yanılgılarına etkisi: Küresel ısınma konusu en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account