AçıkErişim@MAKÜ

DEĞERLENDİRME SÜRECİNDE DİJİTAL ROZETLERİN KULLANIMI VE ÖĞRENEN GÖRÜŞLERİ - THE USE OF DIGITAL BADGES IN THE EVALUATION PROCESS AND LEARNERS’ VIEWS

Basit öğe kaydını göster

dc.creator ÇELİK, Embiya; ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ, AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ
dc.creator YILDIRIM, Serkan
dc.creator KABAN, Abdullatif
dc.creator YILDIRIM, Gürkan
dc.date 2017-12-31T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2019-04-09T07:17:32Z
dc.date.available 2019-04-09T07:17:32Z
dc.identifier http://dergipark.gov.tr/makusobed/issue/33082/310614
dc.identifier 10.20875/makusobed.310614
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/2206
dc.description Dijitalrozetler (digital badges) öğrenenlerin yetkinliklerini ve bilgi düzeyleriniortaya koyan bileşenlerdir. Öğretim ortamlarında kullanımı giderek yaygınlaşanve öğrenenlerin becerilerini veya bilgilerini yansıtmak için kullanılan dijitalrozetler diploma, sertifika gibi belgeler arasındaki yerini almayabaşlamaktadır. Bu çalışmada bir dersin değerlendirme sürecinde kullanılandijital rozetlerin akademik başarıya etkisi ve rozet kullanımına yöneliköğrenen görüşleri incelenmiştir. Karma araştırma yöntemlerinden yakınsalparalel desenin kullanıldığı bu çalışmada nicel ve nitel veriler birlikteyorumlanmıştır. Araştırmanın örneklemi Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE Bölümü 3.sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. 13 hafta süren çalışma 25 kadın ve 23 erkekolmak üzere toplam 48 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verileri;akademik başarı formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Çalışmasonuçlarına göre dijital rozetlerin; öğrencilerin akademik başarısını, öğrenmemotivasyonunu, derse katılım düzeyini ve öğrenci memnuniyetini artırdığıgörülmektedir. Bunun yanı sıra dijital rozetlerin; öğrenenlerin derse hazırolarak gelmelerini sağladığı, öğrenenlerin seviyelerini gösterdiği, öz ve akrandeğerlendirme imkânı sağladığı ayrıca diploma veya sertifika gibi belgelerlebirlikte başarı ve yetkinlik düzeyini göstermek için kullanılabileceğigörülmüştür. Sonuç olarak dijital rozetler öğrenme sürecini daha iyi organizeetmek ve öğrenenleri daha aktif hale getirmek için kullanılabilir. 
dc.format application/pdf
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation http://dergipark.gov.tr/download/article-file/387272
dc.source Volume: 9, Issue: 22 173-193
dc.source 1309-1387
dc.source 1309-1387
dc.subject Dijital rozetler,Dijital nişan,Rozet temelli öğretim
dc.title DEĞERLENDİRME SÜRECİNDE DİJİTAL ROZETLERİN KULLANIMI VE ÖĞRENEN GÖRÜŞLERİ - THE USE OF DIGITAL BADGES IN THE EVALUATION PROCESS AND LEARNERS’ VIEWS
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım