ÇELİK, Embiya; ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ, AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ; YILDIRIM, Serkan; KABAN, Abdullatif; YILDIRIM, Gürkan
Açıklama:
Dijitalrozetler (digital badges) öğrenenlerin yetkinliklerini ve bilgi düzeyleriniortaya koyan bileşenlerdir. Öğretim ortamlarında kullanımı giderek yaygınlaşanve öğrenenlerin becerilerini veya bilgilerini yansıtmak için kullanılan dijitalrozetler diploma, sertifika gibi belgeler arasındaki yerini almayabaşlamaktadır. Bu çalışmada bir dersin değerlendirme sürecinde kullanılandijital rozetlerin akademik başarıya etkisi ve rozet kullanımına yöneliköğrenen görüşleri incelenmiştir. Karma araştırma yöntemlerinden yakınsalparalel desenin kullanıldığı bu çalışmada nicel ve nitel veriler birlikteyorumlanmıştır. Araştırmanın örneklemi Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE Bölümü 3.sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. 13 hafta süren çalışma 25 kadın ve 23 erkekolmak üzere toplam 48 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verileri;akademik başarı formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Çalışmasonuçlarına göre dijital rozetlerin; öğrencilerin akademik başarısını, öğrenmemotivasyonunu, derse katılım düzeyini ve öğrenci memnuniyetini artırdığıgörülmektedir. Bunun yanı sıra dijital rozetlerin; öğrenenlerin derse hazırolarak gelmelerini sağladığı, öğrenenlerin seviyelerini gösterdiği, öz ve akrandeğerlendirme imkânı sağladığı ayrıca diploma veya sertifika gibi belgelerlebirlikte başarı ve yetkinlik düzeyini göstermek için kullanılabileceğigörülmüştür. Sonuç olarak dijital rozetler öğrenme sürecini daha iyi organizeetmek ve öğrenenleri daha aktif hale getirmek için kullanılabilir.