AçıkErişim@MAKÜ

MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETİM SÜRECİNE İLİŞKİN ÖZYETERLİK İNANÇLARI - THE SELF-EFFICACY BELIEFS OF MUSIC TEACHER CANDIDATES REGARDING THE TEACHING PROCESS

Basit öğe kaydını göster

dc.creator TEMİZ, Ebru; Niğde Üniveristesi
dc.date 2017-03-31T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2019-04-09T07:17:31Z
dc.date.available 2019-04-09T07:17:31Z
dc.identifier http://dergipark.gov.tr/makusobed/issue/28358/286047
dc.identifier 10.20875/makusobed.286047
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/2194
dc.description Bu araştırmada, müzik öğretmeni adaylarının öğretimsürecine ilişkin öz-yeterlik inançları ile bu inançların cinsiyet ve sınıfdeğişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Çalışmadabetimsel yöntem izlenmiş olup tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanınçalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında Ömer HalisdemirÜniversitesinde öğrenim gören 101 müzik öğretmeni adayı oluşturmuştur. Çalışmadaveriler Özdemir (2008) tarafından geliştirilen “öğretmen adaylarının öğretimsürecine ilişkin öz-yeterlik inançları” ölçeği ile toplanmıştır.  Araştırma için yapılan ölçeme aracı güvenirlikanalizinde ölçeğin ilk faktörü için Cronbach Alfa iç tutarlılık katsayısı  ,89, ikinci faktör için ,95 ve üçüncü faktöriçinse ,93 olarak belirlenmiştir. Verilerin analizi ve yorumlanmasında,aritmetik ortalama ve standart sapmadan yararlanılmıştır. Ayrıca, öğretimsürecine ilişkin öz-yeterlik inançlarının; cinsiyete göre farklılık gösteripgöstermediğini belirlemek için bağımsız gruplar t testi ve sınıf seviyesinegöre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için ise tek yönlü varyansanalizi (ANOVA) yapılmıştır.  Çalışmanınsonuçlarına göre, müzik öğretmen adaylarının büyük ölçüde öğretim sürecine ilişkin öz-yeterlikinançlarına sahip oldukları ile cinsiyet ve sınıf değişkenlerinin öğretmenadaylarının öz-yeterlik inançlarında anlamlı bir farklılığa neden olmadığıbelirlenmiştir. 
dc.format application/pdf
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation http://dergipark.gov.tr/download/article-file/268666
dc.source Volume: 9, Issue: 18 1-9
dc.source 1309-1387
dc.source 1309-1387
dc.subject müzik,müzik öğretmeni,öğretmen yetiştirme,öğretim süreci,özyeterlik inancı
dc.title MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETİM SÜRECİNE İLİŞKİN ÖZYETERLİK İNANÇLARI - THE SELF-EFFICACY BELIEFS OF MUSIC TEACHER CANDIDATES REGARDING THE TEACHING PROCESS
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım