Açıklama:
Bu araştırmada, müzik öğretmeni adaylarının öğretimsürecine ilişkin öz-yeterlik inançları ile bu inançların cinsiyet ve sınıfdeğişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Çalışmadabetimsel yöntem izlenmiş olup tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanınçalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında Ömer HalisdemirÜniversitesinde öğrenim gören 101 müzik öğretmeni adayı oluşturmuştur. Çalışmadaveriler Özdemir (2008) tarafından geliştirilen “öğretmen adaylarının öğretimsürecine ilişkin öz-yeterlik inançları” ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma için yapılan ölçeme aracı güvenirlikanalizinde ölçeğin ilk faktörü için Cronbach Alfa iç tutarlılık katsayısı ,89, ikinci faktör için ,95 ve üçüncü faktöriçinse ,93 olarak belirlenmiştir. Verilerin analizi ve yorumlanmasında,aritmetik ortalama ve standart sapmadan yararlanılmıştır. Ayrıca, öğretimsürecine ilişkin öz-yeterlik inançlarının; cinsiyete göre farklılık gösteripgöstermediğini belirlemek için bağımsız gruplar t testi ve sınıf seviyesinegöre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için ise tek yönlü varyansanalizi (ANOVA) yapılmıştır. Çalışmanınsonuçlarına göre, müzik öğretmen adaylarının büyük ölçüde öğretim sürecine ilişkin öz-yeterlikinançlarına sahip oldukları ile cinsiyet ve sınıf değişkenlerinin öğretmenadaylarının öz-yeterlik inançlarında anlamlı bir farklılığa neden olmadığıbelirlenmiştir.