Abstract:
Bu araştırmanın amacı; ilköğretim kurumlarında gerçekleştirilen ev ziyareti uygulanmasının
sonuçlarını, öğretmen görüşleriyle ortaya koymaktır. Bu araştırma nitel bir araştırmadır ve görüşme tekniği esas
alınmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini 2009-2010 Kahramanmaraş İli İlköğretim Okullarındaki öğretmenler,
örneklemini ise üç ilköğretim okulunda görev yapan ve ev ziyaretinde bulunan öğretmenler oluşturmuştur.
Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından hazırlanan görüşme formundaki sorular öğretmenlere yöneltilmiş
ve sorulara verilen cevaplar kayıt altına alınmış, elde edilen bulgular gruplandırılarak maddelere dönüştürülmüş,
maddelerin yüzdelik (%) ve frekansları (F) yorumlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğretmen ve
yöneticilerin yaptığı ev ziyaretlerinin öğrencinin okula uyumu ve ders başarısını üzerinde olumlu etkisi vardır.