DSpace@MAKÜ

KÜÇÜK VE ORTA BÜYÜKLÜKTEKİ HİZMET İŞLETMELERİNDE KAYIRMACILIK ALGISI - PERCEPTION OF FAVORITISM IN SMALL AND MEDIUM SIZE BUSINESS OF SERVICES: EXAMPLE OF ISPARTA PROVİNCE

Show simple item record

dc.creator ŞALVARCI TÜRELİ, Nesrin
dc.creator UNCU, Fulya
dc.date 2017-12-31T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2019-04-09T07:17:24Z
dc.date.available 2019-04-09T07:17:24Z
dc.identifier http://dergipark.gov.tr/makusobed/issue/33082/304307
dc.identifier 10.20875/makusobed.304307
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/2109
dc.description Kişinin beceri, kabiliyet, başarı ve eğitim düzeyi gibiözellikleri dikkate alınmaksızın, yalnızca akrabalık, arkadaşlık-dostluk ilişkileri esas alınmak suretiyleişletmede herhangi bir pozisyona getirilmesi olarak literatürde tanımlanankayırmacılık kavramının Türkçede karşılığını adam kayırmacılık, torpil,iltimas, akraba kayırmacılığı (nepotizm) ve ahbap kayırmacılığı (kronizm) kavramları karşılamaktadır. Kayırmacılık eylemlerine küçük ve ortabüyüklükteki (KOBİ) işletmelerde işletme sahibine yakınlık ve ailenin bir ferdiolunması nedeniyle rastlanıldığı görülmektedir.Çalışmahizmet sektöründe faaliyet gösteren küçük ve orta büyüklükteki işletmelerdekayırmacılık algısının çalışanlar tarafından hissedilip hissedilmediği veçalışanlar üzerindeki etkisinin tespit etmek amacıyla kurgulanmıştır. Bu amaçlaIsparta Ticaret ve Sanayi Odası verilerine dayanarak hizmet sektörünün7 alt kolunda faaliyet gösteren (eğitim, sağlık, yeme-içme, eğlence, konaklama,turizm ve finans)KOBİ’ler üzerinde araştırma yapılmıştır. Araştırmanın sonunda, işe alma vepersonel seçiminde kayırmacılık algısına rastlanılmadığı buna karşılık terfidekayırmacılık ve işlemde kayırmacılık algılarının çalışanlar üzerinde etkiliolduğu tespit edilmiştir.
dc.format application/pdf
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation http://dergipark.gov.tr/download/article-file/395242
dc.source Volume: 9, Issue: 22 524-541
dc.source 1309-1387
dc.source 1309-1387
dc.subject Kayırmacılık,Nepotizm,KOBİ,Hizmet Sektörü
dc.title KÜÇÜK VE ORTA BÜYÜKLÜKTEKİ HİZMET İŞLETMELERİNDE KAYIRMACILIK ALGISI - PERCEPTION OF FAVORITISM IN SMALL AND MEDIUM SIZE BUSINESS OF SERVICES: EXAMPLE OF ISPARTA PROVİNCE
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account