DSpace@MAKÜ

İlköğretim Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Dicle Üniversitesi Örneği)

Show simple item record

dc.contributor.author İlhan, Mustafa
dc.contributor.author Öner Sünkür, Meral
dc.contributor.author Yılmaz, Ferat
dc.date.accessioned 2014-08-15T12:36:36Z
dc.date.available 2014-08-15T12:36:36Z
dc.date.issued 2012-06
dc.identifier.citation https://edergi.mehmetakif.edu.tr/index.php/efd/issue/view/46 tr_TR, en_US
dc.identifier.issn 1302-8944
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/186
dc.description.abstract Bu araştırmada, ilköğretim öğretmen adaylarının lisansüstü eğitimin işlevine yönelik tutumları, lisansüstü eğitime yönelik istekleri ve lisansüstü eğitime kabul için öngörülen koşullar arasında öğretmen adaylarını en çok zorlayan koşul; cinsiyet, sınıf ve anabilim dalı değişkenleri açısından incelenmiştir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2010-2011 Öğretim Yılı Bahar Dönemi’nde Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 558 ilköğretim öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, ilköğretim öğretmen adaylarının lisansüstü eğitimin işlevine yönelik tutumları, cinsiyet değişkeni açısından anlamlı bir farklılık göstermezken sınıf ve anabilim dalı değişkenleri açısından anlamlı farklılık göstermektedir. İlköğretim öğretmen adaylarının lisansüstü eğitim sürecine yönelik isteklerinde ise cinsiyet, sınıf ve anabilim dalı değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark gözlenmemiştir. Araştırmada ayrıca, lisansüstü eğitime kabul için öngörülen koşullar arasında ilköğretim öğretmen adaylarını en çok zorlayan koşulun anabilim dalı ve sınıf değişkenleri açısından farklılık gösterdiği saptanmıştır. tr_TR, en_US
dc.language.iso other tr_TR, en_US
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR, en_US
dc.relation.ispartofseries ;23
dc.subject İlköğretim öğretmen adayı, lisansüstü eğitim, tutum. tr_TR, en_US
dc.subject Primary teacher candidate, postgraduate education, attitude tr_TR, en_US
dc.title İlköğretim Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Dicle Üniversitesi Örneği) tr_TR, en_US
dc.title.alternative Analysis of Primary Teacher Candidates’ Attitudes Towards Postgraduate Education (Dicle University Sample) tr_TR, en_US
dc.type Article tr_TR, en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account