Özet:
Bu araştırmada, ilköğretim öğretmen adaylarının lisansüstü eğitimin işlevine yönelik tutumları,
lisansüstü eğitime yönelik istekleri ve lisansüstü eğitime kabul için öngörülen koşullar arasında öğretmen
adaylarını en çok zorlayan koşul; cinsiyet, sınıf ve anabilim dalı değişkenleri açısından incelenmiştir.
Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2010-2011 Öğretim Yılı Bahar
Dönemi’nde Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 558 ilköğretim öğretmen adayı
oluşturmaktadır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, ilköğretim öğretmen adaylarının lisansüstü eğitimin
işlevine yönelik tutumları, cinsiyet değişkeni açısından anlamlı bir farklılık göstermezken sınıf ve anabilim dalı
değişkenleri açısından anlamlı farklılık göstermektedir. İlköğretim öğretmen adaylarının lisansüstü eğitim
sürecine yönelik isteklerinde ise cinsiyet, sınıf ve anabilim dalı değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı
bir fark gözlenmemiştir. Araştırmada ayrıca, lisansüstü eğitime kabul için öngörülen koşullar arasında ilköğretim
öğretmen adaylarını en çok zorlayan koşulun anabilim dalı ve sınıf değişkenleri açısından farklılık gösterdiği
saptanmıştır.