DSpace@MAKÜ

İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Motivasyonlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Demir, Ramazan
dc.contributor.author Öztürk, Nurhan
dc.contributor.author Dökme, İlbilge
dc.date.accessioned 2014-08-15T12:09:30Z
dc.date.available 2014-08-15T12:09:30Z
dc.date.issued 2012-06
dc.identifier.citation https://edergi.mehmetakif.edu.tr/index.php/efd/issue/view/46 tr_TR, en_US
dc.identifier.issn 1302-8944
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/185
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin çeşitli demografik özelliklerinin fen öğrenmeye ve alt boyutları olan araştırma yapmaya, performansa, iletişime, işbirlikli çalışmaya ve katılıma yönelik motivasyon düzeylerine etkisini incelemektir. Çalışmada, Konya İli Merkez ilçesinde bulunan ilköğretim okullarında öğrenim gören 280 öğrenciye 23 maddeden oluşan “Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği” uygulanmıştır. Verilerin analizinde fen ve teknoloji dersine yönelik motivasyonları ve kişisel özellikler ile arasındaki farkı belirlemek için verilerin; t-testi, varyans analizi, aritmetik ortalama ve standart sapma hesaplamaları yapılmıştır. Fen ve teknoloji dersine yönelik motivasyonları ile akademik başarı arasındaki ilişkiyi incelemek için de korelasyon analizi yapılmıştır. Araştırmanın analiz sonuçlarına göre, araştırmaya katılan öğrencilerin fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarının orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Cinsiyet, baba eğitim düzeyi, aylık gelir ve çalışma odasına sahip olup olmama değişkenleri açısından kızlar lehine anlamlı farklılık görülürken, anne eğitim düzeyi açısından bir faklılık ortaya çıkmamıştır. Ayrıca, öğrencilerin fen öğrenemeye yönelik motivasyonları ile akademik başarıları arasında zayıf ancak pozitif yönde bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. tr_TR, en_US
dc.language.iso other tr_TR, en_US
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR, en_US
dc.relation.ispartofseries ;23
dc.subject Fen öğrenmeye yönelik motivasyon, akademik başarı, ilköğretim öğrencileri. tr_TR, en_US
dc.subject Motivation towards learning science, academic achievement, primary school students tr_TR, en_US
dc.title İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Motivasyonlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi tr_TR, en_US
dc.title.alternative Investigation of 7th Grade Primary School Students’ Motivation towards Science and Technology Course in Terms of Some Variables tr_TR, en_US
dc.type Article tr_TR, en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account