Özet:
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin çeşitli demografik özelliklerinin fen
öğrenmeye ve alt boyutları olan araştırma yapmaya, performansa, iletişime, işbirlikli çalışmaya ve katılıma
yönelik motivasyon düzeylerine etkisini incelemektir. Çalışmada, Konya İli Merkez ilçesinde bulunan
ilköğretim okullarında öğrenim gören 280 öğrenciye 23 maddeden oluşan “Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon
Ölçeği” uygulanmıştır. Verilerin analizinde fen ve teknoloji dersine yönelik motivasyonları ve kişisel özellikler
ile arasındaki farkı belirlemek için verilerin; t-testi, varyans analizi, aritmetik ortalama ve standart sapma
hesaplamaları yapılmıştır. Fen ve teknoloji dersine yönelik motivasyonları ile akademik başarı arasındaki ilişkiyi
incelemek için de korelasyon analizi yapılmıştır. Araştırmanın analiz sonuçlarına göre, araştırmaya katılan
öğrencilerin fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarının orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Cinsiyet, baba
eğitim düzeyi, aylık gelir ve çalışma odasına sahip olup olmama değişkenleri açısından kızlar lehine anlamlı
farklılık görülürken, anne eğitim düzeyi açısından bir faklılık ortaya çıkmamıştır. Ayrıca, öğrencilerin fen
öğrenemeye yönelik motivasyonları ile akademik başarıları arasında zayıf ancak pozitif yönde bir ilişki olduğu
sonucuna varılmıştır.