DSpace@MAKÜ

KONAKLAMA İŞLETMELERİ ÇALIŞANLARININ HİZMETKAR LİDERLİK ALGILARININ ÖRGÜTSEL ÖZDEŞLEŞME ÜZERİNE ETKİSİ: KONYA İLİ ÖRNEĞİ

Show simple item record

dc.creator ÇELİK, Neriman; SELÇUK ÜNİVERSİTESİ, TURİZM FAKÜLTESİ
dc.date 2018-12-27T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2019-04-09T07:13:02Z
dc.date.available 2019-04-09T07:13:02Z
dc.identifier http://dergipark.gov.tr/makuiibf/issue/41626/421381
dc.identifier 10.30798/makuiibf.421381
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/1836
dc.description Çalışanların hizmetkâr liderlik algılamaları örgütsel özdeşleşme düzeylerinidoğrudan ya da dolaylı etkilemektedir. Bu çalışmanın amacı; hizmetkâr liderlik ile örgütselözdeşleşme arasındaki ilişkiyi turizm sektöründe incelemektir. Bu bağlamda tesadüfiolmayan örneklem yöntemlerinden kolayda örnekleme yöntemi ile Konya’da bulunankonaklama işletmelerindeki 379 işgörenin katıldığı ampirik bir araştırmayapılmıştır. Toplanan veriler SPSS 16 yazılımı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulgularınagöre konaklama işletmeleri çalışanlarının hizmetkâr liderlik algılamalarının örgütsel özdeşleşmeüzerinde pozitif ve anlamlı bir etkiye sahip olduğu anlaşılmıştır. Hizmetkârliderliğin alt boyutlarından olan güçlendirmenin örgütsel özdeşleşme üzerindepozitif ve anlamlı bir etkiye; otantikliğin örgütsel özdeşleşme üzerinde pozitifve anlamlı bir etkiye; tevazunun örgütsel özdeşleşme üzerinde pozitif veanlamlı bir etkiye; sorumlu yöneticiliğin örgütsel özdeşleşme üzerinde pozitifve anlamlı bir etkiye sahip olduğu anlaşılmaktadır. Ayrıca cesaretin örgütselözdeşleşme üzerinde negatif ancak anlamlı bir etkiye sahip olduğu tespitedilmiştir.  
dc.description Servant leadership perceptions of employees directly or indirectlyaffect organizational identification levels. The purpose of this study is; therelationship between servant leadership and organizational identification isexamined in the tourism sector. In this context, an empirical study has beenconducted with 379 occupations in the accommodation enterprises in Konya witheasy sampling method from non-random sampling methods. The collected data wereanalyzed using SPSS Amos 21™ software. According to the research findings, servantleadership perception of the employees of the lodging enterprises has apositive and significant influence on organizational identification. It hasbeen understood that the empowerment, a sub-dimension of the servantleadership, has a positive and significant influence on the organizationalidentification; the authenticity, a sub-dimension of the servant leadership,has a positive and significant influence on organizational identification;humility, a sub-dimension of the servant leadership, has a positive andsignificant influence on the organizational identification; stewardship, asub-dimension of the servant leadership, has a positive and significantinfluence on organizational identification. Furthermore, it has also been foundthat the courage, a sub-dimension of the servant leadership, has a negative butsignificant effect on organizational identification
dc.format application/pdf
dc.language en
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation http://dergipark.gov.tr/download/article-file/607676
dc.source Volume: 5, Issue: 3 765-782
dc.source 2149-1658
dc.subject Hizmetkâr Liderlik,Örgütsel Özdeşleşme
dc.subject Servant Leadership,Organizational Identificatio
dc.title KONAKLAMA İŞLETMELERİ ÇALIŞANLARININ HİZMETKAR LİDERLİK ALGILARININ ÖRGÜTSEL ÖZDEŞLEŞME ÜZERİNE ETKİSİ: KONYA İLİ ÖRNEĞİ
dc.title THE EFFECT OF ACCOMMODATION ENTERPRISES WORKERS' PERCEPTION OF SERVANT LEADERSHIP ON ORGANIZATIONAL IDENTIFICATION: THE CASE OF KONYA
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account