AçıkErişim@MAKÜ

Ömer Seyfettin’in Üç Hikâyesinde Problem Çözme Yöntemi ve Bu Hikayelerin Türkçe Öğretiminde Kullanılması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tekşan, Kezban
dc.date.accessioned 2014-08-13T13:24:20Z
dc.date.available 2014-08-13T13:24:20Z
dc.date.issued 2013-03
dc.identifier.citation https://edergi.mehmetakif.edu.tr/index.php/efd/issue/view/51 tr_TR, en_US
dc.identifier.issn 1302-8944
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/160
dc.description İncelem/Derleme Yazısı tr_TR, en_US
dc.description.abstract Ömer Seyfettin’in üç tarihî hikâyesinin problem çözme yönteminin özellikleri açısından incelenmesi ve hikâyelerin Türkçe öğretiminde nasıl kullanılabileceğinin tespit edilmesi araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Tarama modelinde betimsel bir çalışma olan araştırmada nitel veri toplama teknikleri kullanılmıştır. Alan taraması yoluyla problem çözme yönteminin özellikleri belirlenmiş, Ömer Seyfettin’in Vire, Kütük ve Topuz hikâyeleri bu özelliklere göre değerlendirilerek verilere ulaşılmıştır. Araştırmanın sonucunda Ömer Seyfettin’in hikâyelerinde problem çözme yönteminin başarıyla uygulandığı tespit edilmiştir. Hikâyelerde özellikle problem durumu çok iyi tanımlanmış, problemlere çok yaratıcı çözümler üretilmiş ve çözüm aşaması başarıyla uygulanmıştır. Ömer Seyfettin’i ülkenin içinde bulunduğu kötü durum çok etkilemiş ve yazar bu problemli durumdan kurtulmak için çıkış olarak tarihe yönelmeyi ve tarihi kahramanları yüceltmeyi seçmiştir. Tarihe yönelmek onun problemi çözme yoludur. Hikâyelerindeki kahramanlar kendine güvenen, bir amacı olan ve o amaç yolunda inançla çalışan, karşılarına çıkan her türlü problemi yaratıcılıkla çözen, düşünen sorgulayan, geçmiş tecrübelerinden faydalanan insanlardır. Bu insan tipi günümüz eğitiminin de arzuladığı insan tipidir. Hikâyeler bu yönüyle de eğitim öğretim malzemesi olarak kullanılmaya değerdir. Hikâyelerdeki problemin tanımlanması, probleme çözüm üretme ve çözümü uygulama şekli Türkçe ve edebiyat derslerinde öğrencilere buldurularak örnek almaları benzer problemlere benzer çözümler üretmeleri sağlanabilir. Bu sebeple bu hikâyeler Türkçe dersinde kullanılmalı ve bunlardan hareketle öğrencilere problem çözme becerisi kazandırılmalıdır. tr_TR, en_US
dc.language.iso other tr_TR, en_US
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR, en_US
dc.subject Türkçe öğretimi, düşünce becerisi, problem çözme, Ömer Seyfettin’in hikâyeleri. tr_TR, en_US
dc.subject Turkish language teaching, thinking skills, problem solving, Omer Seyfettin’s stories. tr_TR, en_US
dc.title Ömer Seyfettin’in Üç Hikâyesinde Problem Çözme Yöntemi ve Bu Hikayelerin Türkçe Öğretiminde Kullanılması tr_TR, en_US
dc.title.alternative Problem Solving Method in Three Stories of Omer Seyfettin and Their Use in Turkish Language Teaching tr_TR, en_US
dc.type Article tr_TR, en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım