Son yıllarda endüstriyel katı atıklarıngiderek artması ve atık bertaraf yöntemlerinin işletmelere büyük maliyetlergetirmesi, bu atıkların değişik üretim süreçlerinde geri kazanımınıyaygınlaştırmıştır. Bu tür atıkların en yaygın kullanım alanlarını kütleselmiktarda yapı malzemesi gerektiren yol inşaatları oluşturmaktadır. Birçok akademik çalışmada atık cürufların yolinşaatında farklı tabakalarda kullanımı araştırılmış ve bu çalışmalarda özelliklehavada soğutulmuş yüksek fırın cüruflarının fiziksel ve mekanik özelliklerbakımından doğal agregaya benzer olduğu tespit edilmiştir. Ancak, bugüne kadar atıkcürufların yol inşaatında temel ve alttemel tabakalarda kullanımı sonucuyeraltı sularına kirletici etkisi olup olmadığı yeterince incelenmemiştir. Bu çalışmada Ferrokrom (FeCr) cüruf atıklarının yer altı sularınamuhtemel etkilerini saptamak amacıyla liç deneyleri yapılmıştır. Liçdeneylerinde, üstyapıda kullanılan atık malzemelerden sızabilecek zararlımaddeler, ağır metaller Yapay Yağmurlamalı Liç Prosesi (SPLP) yöntemiyle analizedilmiş ve çıkan sonuçların standartlara göre uygunluğu belirlenmiştir. Çimentoile %2-10 oranlarında karıştırılan veya doğal agrega ile %50 oranındakarıştırılan FeCr cürufunun, liç deneyleri sonucundaki Cr ekstraksiyonu %50’yevaran oranlarda azalmıştır. Özellikle %10 çimento ile yapılan liç deneylerindeolumlu sonuçlar alınmıştır. Bu şekilde çimento ile karıştırılan atık cürufun Crgibi kirleticileri bünyesinde tutup yeraltı sularına bırakmadığıgözlemlenmiştir.
In the last few decades, waste disposal has become a major concern in themajority of the industrial countries. Therefore, the consideration has beengiven to utilization of the wastes in various construction processes. Mostwide-accepted usage of waste slag is in road construction which requires massvolume of construction material.Many academic studies have been investigated the use of furnace slag inthe different layer of highway pavements. In these studies, especially aircooled furnace slag has been found like the lime-stone aggregate in terms ofphysical and mechanical properties. But so far the slag contaminating effect togroundwater has not been sufficiently examined when they are used in the baseand sub-base layer of the pavements. In this study, leaching testshave been conducted to the slag samples to determine the likely impact to thegroundwater. At the leach tests heavy metals and other hazardous materials are analyzedby SPLP (Synthetic Precipitation Leaching Procedure) method. Testresults are compared with standard levels. The Cr extraction of leaching testsof FeCr slag mixed with cement at 2-10% or mixed at 50% with natural aggregatedecreased by up to 50%. Promising results were obtained especially in leachingexperiments with 10% cement content. In this way, it has been observed that thewaste slag mixed with cement keeps the pollutants like Cr.