AçıkErişim@MAKÜ

Fen Becerilerim Ölçeğinin Uyarlanarak Pratik Etkinlikler Sonrası Öğrencilerin Becerilerine Yönelik Algılarının Tespit Edilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Korur, Fikret
dc.contributor.author Taşkın, Güldane
dc.contributor.author İldemir, Gamze
dc.contributor.author Acar, Büşra
dc.contributor.author Üstündağ, Teslime
dc.contributor.author Tıraş, Osman
dc.contributor.author Yıldırım, Mehmet Zeki
dc.date.accessioned 2014-08-12T08:21:08Z
dc.date.available 2014-08-12T08:21:08Z
dc.date.issued 2014-06
dc.identifier.citation https://edergi.mehmetakif.edu.tr/index.php/efd/issue/view/73 tr_TR, en_US
dc.identifier.issn 1302-8944
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/134
dc.description.abstract ÇalıĢmanın öncül amacı, öğrencilerin öğretim programında yer alan beĢ üniteye odaklı ve planlı pratik fen etkinliklerini yapmaları ve kendilerinde var olan fen becerilerinin farkına varmalarını sağlamaktır. Ġkincil ve temel amaç ise ölçüm aracı olarak alan yazından alınan ölçeğin Türkçe‘ye uyarlanması ve bu ölçekten öğrencilerin aldıkları toplam puanın, cinsiyete ve öğrencilerin okullarının il – ilçe merkezinde bulunmasına göre anlamlı bir Ģekilde farklılık gösterip göstermediğinin araĢtırılmasıdır. ÇalıĢmanın örneklemini, amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilen, Burdur il ve ilçe ilköğretim okullarından toplam 202 öğrenci oluĢturmaktadır. Veri toplama aracı olan ‗Fen Becerilerim Ölçeği‘nin açımlayıcı faktör analizi daha önce yapıldığı için; bu çalıĢmadan elde edilen veriler kullanılarak faktör uyumunun tespiti için doğrulayıcı faktör analizi yapılmıĢtır. Ölçeğin farklı bir kültür ve dilde uyarlanması sonucu tek faktörlü olarak kullanılmasının uygun olduğu bulunmuĢtur. Analiz sonuçları erkeklerin toplam beceri puanlarının yüksek olduğunu ancak bu farkın istatistiksel olarak anlamlı olmadığını göstermiĢtir. Buna karĢılık, ildeki öğrencilerin toplam puanlarının anlamlı olarak ilçe merkezindeki okullara devam eden öğrencilerin toplam puanlarından daha yüksek olduğunu göstermiĢtir. Bunun nedeni ildeki okullarda laboratuvar Ģartlarının daha iyi olması veya öğretmenlerin bu nedenle etkinliklere daha fazla zaman ayırması olabilir. Pratik etkinliklerin ve sorgulayıcı becerilerin farkında olmanın önemi ortaya çıktığı için fen öğretmenlerinin doğru planlanan sınıf-içi pratik etkinlikler yapmaları önerilebilir. tr_TR, en_US
dc.language.iso other tr_TR, en_US
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR, en_US
dc.subject Fen Becerilerim ölçeği, pratik etkinlikler, sorgulama becerileri, test uyarlama. tr_TR, en_US
dc.title Fen Becerilerim Ölçeğinin Uyarlanarak Pratik Etkinlikler Sonrası Öğrencilerin Becerilerine Yönelik Algılarının Tespit Edilmesi tr_TR, en_US
dc.title.alternative Adapting My Science Skills Scale to Determine the Perceptions of Students’ Skills after Hands-on Activities tr_TR, en_US
dc.type Article tr_TR, en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım