Özet:
ÇalıĢmanın öncül amacı, öğrencilerin öğretim programında yer alan beĢ üniteye odaklı ve planlı pratik fen etkinliklerini yapmaları ve kendilerinde var olan fen becerilerinin farkına varmalarını sağlamaktır. Ġkincil ve temel amaç ise ölçüm aracı olarak alan yazından alınan ölçeğin Türkçe‘ye uyarlanması ve bu ölçekten öğrencilerin aldıkları toplam puanın, cinsiyete ve öğrencilerin okullarının il – ilçe merkezinde bulunmasına göre anlamlı bir Ģekilde farklılık gösterip göstermediğinin araĢtırılmasıdır. ÇalıĢmanın örneklemini, amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilen, Burdur il ve ilçe ilköğretim okullarından toplam 202 öğrenci oluĢturmaktadır. Veri toplama aracı olan ‗Fen Becerilerim Ölçeği‘nin açımlayıcı faktör analizi daha önce yapıldığı için; bu çalıĢmadan elde edilen veriler kullanılarak faktör uyumunun tespiti için doğrulayıcı faktör analizi yapılmıĢtır. Ölçeğin farklı bir kültür ve dilde uyarlanması sonucu tek faktörlü olarak kullanılmasının uygun olduğu bulunmuĢtur. Analiz sonuçları erkeklerin toplam beceri puanlarının yüksek olduğunu ancak bu farkın istatistiksel olarak anlamlı olmadığını göstermiĢtir. Buna karĢılık, ildeki öğrencilerin toplam puanlarının anlamlı olarak ilçe merkezindeki okullara devam eden öğrencilerin toplam puanlarından daha yüksek olduğunu göstermiĢtir. Bunun nedeni ildeki okullarda laboratuvar Ģartlarının daha iyi olması veya öğretmenlerin bu nedenle etkinliklere daha fazla zaman ayırması olabilir. Pratik etkinliklerin ve sorgulayıcı becerilerin farkında olmanın önemi ortaya çıktığı için fen öğretmenlerinin doğru planlanan sınıf-içi pratik etkinlikler yapmaları önerilebilir.