AçıkErişim@MAKÜ

İNGİLİZ DİLİ ÖĞRETİMİ ÖĞRETMEN ADAYLARI’NIN TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN SEÇME VE İSTİHDAM SİSTEMİNDE UYGULANAN MÜLAKAT SINAVI ÜZERİNE GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ

Basit öğe kaydını göster

dc.creator Çiftci, Harun
dc.date 2017-12-30T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2019-04-09T06:58:43Z
dc.date.available 2019-04-09T06:58:43Z
dc.identifier http://dergipark.gov.tr/ebed/issue/33633/360252
dc.identifier
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/1036
dc.description Son yıllarda Türkiye’de öğretmen seçimi ve istihdam sistemi  KPSS adayları için oldukça endişeli bir halalmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı öğretmen seçimi ve atama sistemi için bazıönemli adımlar attı. Bu adımların en önemlisi, öğretmen adaylarının sözsel ve temsilyeteneklerini değerlendirmeyi amaçlayan Mülakat Sınavı’ dır. Bu çalışma İngilizceöğretmenliği öğretmen adayları'nın KPSS sonrası yapılan Mülakat Sınavı üzerinegörüşlerini yansıtmayı amaçlamaktadır. Araştırma' da, hemen hemen tümkatılımcıların, Mülakat Sınavı’nın objektif bir değerlendirme yöntemiolmadığını iddia ettiklerini ortaya çıkmaktadır. Ayrıca, katılımcılar MülakatSınavı’nın içeriğinin, komisyon üyelerinin, Mülakatta her bir kişiye tahsis edilen süreninve sonuçların ilan usulünün yeniden düzenlenmesi gerektiğinin de görüşündedirler.
dc.description Teacher selection andrecruitment system in recent years has become a highly concerned issue for theexam takers of The Selection Examination for Professional Posts in PublicOrganizations (henceforward KPSS) in Turkey. Ministry of National Education(henceforward MoNE) put into action some important steps for teacher selectionand recruitment system. Among thesesteps, the most significant one is Interview which aims to assess prospectiveteachers’ oral and representational ability. This study aims to reflect ELT prospectiveteachers’ views on Interview which is conducted after KPSS. The study revealsthat almost all the participants argue that Interview is not objective evaluationmethod. Moreover, the participants are also of the opinion that Interviewshould be revised with respect to its content, committee members, durationallocated to each person and the announcement procedure of the results.
dc.format application/pdf
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation http://dergipark.gov.tr/download/article-file/395908
dc.source Volume: 5, Issue: 7 30-39
dc.source 2146-6467
dc.source 2146-6467
dc.subject Mülakat,KPSS,değerlendirme,sözsel yetenek
dc.subject Interview,KPSS,assessment,oral ability
dc.title İNGİLİZ DİLİ ÖĞRETİMİ ÖĞRETMEN ADAYLARI’NIN TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN SEÇME VE İSTİHDAM SİSTEMİNDE UYGULANAN MÜLAKAT SINAVI ÜZERİNE GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ
dc.title The Views and Suggestions of ELT Prospective Teachers on Interview for Teacher Selection and Recruitment System in Turkey
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım