AçıkErişim@MAKÜ

Birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin mesleki ihtiyaçları analizi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sezer, Ramazan
dc.date.accessioned 2014-09-29T06:24:27Z
dc.date.available 2014-09-29T06:24:27Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Ramazan SEZER. (2010). Birleştirilmiş Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki ihtiyaçları Analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi. Retrieved from http://tarama.mehmetakif.edu.tr/ekitap/TEZ0075.pdf en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/938 en_US
dc.description.abstract Bu araştırma, hizmetiçi eğitim seminerlerine katılan birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin mesleki ihtiyaçlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın evrenini, 2010 yılında Türkiye’de hizmet içi eğitim seminerlerine katılan birleştirilmiş sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini 248 birleştirilmiş sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, “Birleştirilmiş Sınıf Öğretmeni Özyeterlik Ölçeği”nin uyumlaştırılmış biçimi aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapmanın yanı sıra T-testi ve MANOVA istatistik teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonunda birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin okul yönetim işleri, program okuryazarlığı ve öğretim ve değerlendirme boyutlarında çeşitli mesleki ihtiyaçlarının olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte araştırmaya katılan birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin mesleki ihtiyaçları, cinsiyet, öğretmenlikteki deneyim süresi, mesleki konum, birleştirilmiş sınıflarla ilgili hizmetiçi eğitime katılma durumu, atanma nedeni ve birleştirilmiş sınıflarda öğretmenlik yapmada isteklilik durumu gibi özelliklere göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Bunun yanı sıra birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin mesleki ihtiyaçlarının, okula dayalı özelliklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığına baktığımızda ise, çalışılan okulun bölge düzeyi, bulunulan okulda çalışma süresi, okutulan sınıflar, çalışılan okulun materyal durumu, okulun mali özellikleri ve okulun bulunduğu sosyal çevrenin özelliklerine göre anlamlı farklılık göstermezken, birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinden 3 yıldır aynı sınıfı okutan öğretmenlerin, 1 yıldır aynı sınıfı okutan öğretmenlere göre, okul yönetim işleri boyutunda, program okur- yazarlığı boyutunda ve öğretim-değerlendirme boyutlarında daha fazla mesleki ihtiyaç duydukları yönünde anlamlı bir farklılık göstermektedir. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Birlestirilmis sınıf öğretmenleri en_US
dc.subject Mesleki ihtiyaç en_US
dc.subject Okul yönetimi en_US
dc.subject Program okuryazarlığı en_US
dc.subject Öğretim ve değerlendirme en_US
dc.title Birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin mesleki ihtiyaçları analizi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım