Özet:
Bu araştırmada, Bireysel Çalgı Dersine ilişkin Öğrenci Tutumlarının ve Başarılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın temel amacı öğrencilerinin bireysel çalgılarına ilişkin tutumlarını, bireysel çalgının seçim yöntemi, cinsiyet, mezun olunan lise ve devam ettikleri üniversite değişkenlerini etkileyip etkilemediğini inceleyip, bireysel çalgıya ilişkin tutum ile akademik başarı arasında ilişki olup olmadığını ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemi 2009-2010 Eğitim-öğretim yılı Güz yarıyılında, İnönü Üniversitesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Cumhuriyet Üniversitesi, Adnan Menderes Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi ve Atatürk Üniversitesi Müzik Eğitimi Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören I. Sınıf öğrencileri olarak belirlenmiştir. Araştırmada veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan 5’li Likert Tipindeki Bireysel Çalgıya İlişkin Tutum Ölçeği uygulanarak elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde alt problem sırası izlenmiştir, çözümleme işlemi için SPSS (TheStatistical Packet For Social Sciences) paket programından yararlanılmıştır. Düzey belirlemeye ilişkin çözümlemelerde öncelikle toplam puanlar alınmış sonra madde sayısına bölünerek beşli derecelendirmeye uygun hale getirilmiştir ve sonrasında ortalama ve standart sapma puanları hesaplanmıştır. Araştırmanın alt problemlerinde tutumun çeşitli değişkenlerle ilişkili olup olmadığını test etmek amaçlanmıştır. Bu amaçla, öncelikle çözümlemelerde kullanılacak testlerin parametrik veya nanparametrik olacağına karar verilmiştir. Bunun için, görüşlerin dağılımının normalliği SPSS programı yardımıyla Kolmogorov-Smirnov testi ile test edilmiştir. Cinsiyet ve mezun olunan lise türüne yönelik tutumların akademik başarıyı etkilemediği, okumakta olunan üniversite açısından anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Araştırma sonucunda öğrencilerin bireysel çalgılarına olan tutumları ile bu dersteki akademik başarıları arasındaki ilişkiye bakıldığında pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur.