Özet:
Arastırmanın amacı, ilköğretim 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersi yasadığımız yer ünitesi süresince, İkili Denetim tekniğinin akademik basarıya etkisini test etmektir. Bu amaçla ünite boyunca deney grubunda arastırmacı tarafından hazırlanan İkili Denetim tekniğine uygun çalısma kâğıtları ve gerekli materyaller; kontrol grubunda ise Milli Eğitim Bakanlığı tarafından okullara gönderilen öğretmen kılavuz kitabındaki etkinlikler ise kosulmustur. Arastırma, 2009–2010 öğretim yılı birinci döneminde Çankırı ili merkez İsmet İnönü İlköğretim Okulu’na devam eden dördüncü sınıf öğrencilerinden 78’inin katılımı ile gerçeklesmistir. Arastırmada ön test-son test kontrol gruplu model kullanılmıstır. Arastırma bir deney ve bir kontrol grubu olmak üzere iki grup üzerinde gerçeklestirilmistir. Es olasılıkla atanan gruplardan biri kontrol grubu olarak belirlenmistir. Arastırmada veriler; basarı testi ve öğrenci görüs alma formu ile toplanmıs ve analiz edilmistir. Deney grubu ile kontrol grubu arasındaki öğrenme düzeyi puanları karsılastırılmıstır. Ünite sürecinin isleyisine iliskin görüsler deney grubundan çalısma sonunda yazılı olarak alınmıstır. Çalısma sürecinde arastırmacı tarafından gelistirilen İkili Denetim tekniğine uygun etkinlikler ise kosulmustur. Bu amaçla hazırlanan çalısma yaprakları 6 haftalık öğretim süreci boyunca kullanılmıstır. Deneysel çalısma sınıf öğretmeni tarafından yapılmıs olup; arastırmacı, öğretmene gerekli katkıyı sağlamaya çalısmıstır. Kontrol grubuna hiçbir müdahalede bulunulmamıstır. Arastırmada kullanılan istatistikler sunlardır:
1. Aritmetik Ortalama
2. Standart Sapma
3. Bağımsız t Testi
4. Bağımlı t testi
5. Kovaryans Analizi (Ancova)
Arastırma sonucunda uygulanan son testte, İkili Denetim tekniğinin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin akademik basarısı, kontrol grubu öğrencilerinin akademik basarısından istatistiksel olarak farklılasmıstır.