Özet:
Değisen teknoloji ile birlikte öğrencilerin gelisiminde ve ihtiyaçlarında farklılıkların ortaya çıkması, beden eğitimi ve sporun giderek önemini yitirmesine neden olmustur. Devlet ve özel ilköğretim okullarında görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin meslekte karsılastıkları sorunların tespitine yönelik yapılacak olan çalısmalarla beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mevcut sorunlarının ortaya konması programı hazırlayanlara katkı sağlayacağı için önemlidir. Bundan dolayı arastırmada Antalya ilindeki Devlet ve özel ilköğretim okullarında görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleki sorunlarının arastırılıp tespit edilmesi amaçlanmıstır. Arastırmada veriler, yazılı kaynaklardan ve anket formu yöntemiyle elde edilmistir. Elde edilen verilerin bilgisayar ortamında istatistiği tutulmustur. Yapılan istatistikte, frekans (f) ve yüzde (%), çapraz tablo (crosstab), değiskenler arası iliskileri test etmek içinde Ki-Kare (X2) islemleri uygulanmıstır. Anket çalısmasına Antalya ilinde devlet ve özel ilköğretim okullarında görev yapan 209 beden eğitimi ve spor öğretmeni katılmıstır. Uygulanan anket, demografik özellikler ile beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleki sorunlarını kapsayan 27 adet sorudan olusmaktadır. Anketteki sorular; cinsiyet, okul türü ve kıdem değiskenine göre değerlendirilmistir. Bu değerlendirme neticesinde, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin en fazla karsılastıkları mesleki sorunlar; “beden eğitimi ve spor dersinin SBS’yi (Seviye Belirleme Sınavını) olumsuz etkileyebileceği düşüncesinin veli ve öğrencilerde olusması, 1.2. ve 3. sınıflardaki beden eğitimi derslerine branş öğretmenlerinin girmemesi, öğrenci velilerinin beden eğitimi ve sporun insan gelisimi üzerindeki olumlu etkilerinin farkına varamaması, “spor salonu ve sahalarının olmaması ya da yetersiz olması seklinde ortaya çıkmıstır. Bu sorunlar okul türü değiskenine göre, devlet ve özel ilköğretim okullarında anlamlı bir farklılık göstermektedir.