Özet:
Bu çalışma Genel Fizik Laboratuarı I dersinde Yazarak Yaparak Bilim Öğrenme (YYBÖ) şablonu ve geleneksel laboratuar rapor formatı kullanımının öğretmen adaylarının başarıları ve bilimsel süreç becerileri arasında anlamlı düzeyde bir fark olup olmadığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmada yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma 2010-2011 eğitim-öğretim yılında, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 1. Sınıf öğretmen adaylarından, iki deney ve bir kontrol grubu olmak üzere toplam 90 kişi ile yürütülmüştür. Deney gruplarından birinde YYBÖ şablonu, diğer deney grubunda YYBÖ şablonu ile birlikte akran değerlendirilmesi kullanılırken, kontrol grubunda geleneksel laboratuar rapor formatı kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının YYBÖ şablonlarının değerlendirilmesinde rubrik kullanılmıştır. Araştırma, haftada 2 ders saati olmak üzere toplam 26 ders saatini kapsayan sürede gerçekleştirilmiştir. Deney ve kontrol gruplarına başarı ve bilimsel süreç becerileri testi ön ve son test olarak uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences Program) ve ITEMAN (Item and Analysis Program) programları ile analiz edilmiştir.