Özet:
Bu araştırma, Görsel Sanatlar dersinde geleneksel yönteme alternatif olarak oyunla öğretim yöntemini uygulamanın, öğrenme erişisine etki edip etmediğini saptamak amacıyla yapılmıştır.
Araştırma; 2010-2011 eğitim-öğretim yılı, Burdur ili Kemer ilçesi Kemer İlköğretim Okulu, ikinci kademedeki 6. sınıf öğrencileri ile sınırlıdır.
Araştırmada, öntest-sontest kontrol gruplu desene göre çalışılmış olup; veri toplama araçları olarak araştırmacı tarafından geliştirilen; “Oyunlaştırılmış Yaratıcı Etkinlik”, "Başarı Testi” ve “Oyunlaştırılmış Yaratıcı Etkinlik İle Öğrenmeye İlişkin Öğrenci Görüşleri Ölçeği” kullanılmıştır.
Veri toplama araçlarından elde edilen veriler, bilgisayar ortamına geçirilmiş ve “SPSS 15.0 for Windows” paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; öntest puanları, iki grubun da eş özelliklere sahip olduğunu göstermiştir. Oyunla öğretimin uygulandığı deney grubu ile geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubunun sontest puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık çıkmamıştır, ancak oyunla öğretimin öğrencilerin başarı düzeylerini önemli derecede yükselttiği ortaya çıkmıştır.