Özet:
Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin matematik özel alan yeterlilikleri ile ilgili görüşlerinin analizini amaçlamaktadır. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma, 2011-2012 eğitim –öğretim yılında Manisa ili merkezinde görev yapan 73 sınıf öğretmenin görüşlerine dayalı olarak yapılmıştır. Elde edilen ham veriler, veri setine dönüştürülmüştür. Veriler matematik öğretmeni matematik özel alan yeterlikleri için belirlenen tema ve standartların sınıf öğretmenlerine göre uyarlanması ile oluşan tema ve standartlara göre analiz edilmiştir. Sınıf öğretmenleri; 1. Matematik özel alan bilgisi kapsamında en çok ilköğretim matematik müfredatı ve ilgili ileri matematik konularını derinlemesine bilmeye vurgu yaparken, en az ise ilköğretim müfredatındaki temel konu ve kavramların gerçek hayattaki uygulamasını bilme, 2. Matematik öğretimi ve öğrenimi kapsamında en çok matematik dersinde öğrenmeye uygun ortam oluşturabilmeye vurgu yapılırken en az ise matematik dersinde ölçme değerlendirme tekniklerini kullanabilme, 3. Matematiğe yönelik inanç, tutum ve değerler kapsamında en çok matematik öğretim sürecine yönelik olumlu tutum, inanç ve değerlere sahip olmaya vurgu yapılırken, en az ise matematiğe ve matematik öğrenme sürecine yönelik tutum ve değerlere, 4. Mesleki gelişim kapsamında en çok öz-değerlendirme yapabilme ve mesleki gelişim sağlayabilme boyutuna vurgu yaparken, en az ise diğer eğitimci ve akademisyenlerle işbirliği yapmaya, vurgu yapmışlardır. Sınıf öğretmenleri; matematik konularını yaşamla ilişkilendirerek öğretme, problemleri belirleme, ortaya atma ve sorunların birden fazla çözüm yolu olduğunu bilme, ders anlatımında öğrencilerin seviyesini göz önüne alması, öğrencilerin matematik korkusunu bastırmasına yardım etme, öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkları bilip dikkate alma gibi matematik özel alan yeterliliklerine sahip olmalıdırlar. Sonuçlara dayalı olarak eğitim fakültelerinde matematik öğretimi konusunda uygulamaya ağırlık verilmeli, konular gündelik hayatla ilişkilendirilmeli, matematik korkusunun yenilmesi için ilgili birimlerle işbirliği yapılmalıdır.