Özet:
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının Öğretmenlik Meslek Bilgisi (ÖMB) derslerine ilişkin görüşlerinin cinsiyet, branş, anne-baba eğitim düzeyi, anne-baba mesleği ve öğretmenlik mesleğini tercih sırası değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2011-2012 öğretim yılı bahar döneminde Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi (MAKÜ) Eğitim Fakültesi’nde ve Sürekli Eğitim Merkezi Pedagojik Formasyon Programı’nda öğrenim gören 396 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, Yüksel (2009) tarafından geliştirilen “ÖMB Dersleri Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizi, SPSS programı ile yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, MANOVA ve ANOVA kullanılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının ÖMB derslerine ilişkin görüşlerinin genel olarak olumlu olduğu görülmektedir. Öğretmen adaylarının ÖMB derslerine ilişkin görüşleri cinsiyet ve branş değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Kadın öğretmen adaylarının ÖMB derslerine ilişkin görüşleri, erkek öğretmen adaylarının görüşlerine göre daha olumludur. Sağlık branşındaki öğretmen adaylarının ÖMB derslerine ilişkin görüşleri Türkçe, İlköğretim matematik, Sınıf, Beden Eğitimi ve Spor, BÖTE, Müzik, İngilizce, Kimya-Biyoloji branşlarındaki öğretmen adaylarının görüşlerine göre daha olumludur. Müzik branşındaki öğretmen adaylarının ÖMB derslerine ilişkin görüşleri ise; Tarih-Coğrafya, Okulöncesi, Resim branşlarındaki öğretmen adaylarının görüşlerine göre daha olumsuzdur. Ayrıca Pedagojik Formasyon Programında öğrenim gören öğretmen adaylarının ÖMB derslerine ilişkin görüşleri, Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının görüşlerine göre daha olumludur. Yeni ve benzer çalışmalarda öğretmen adaylarının ÖMB derslerine ilişkin görüşleri gözlem ve görüşmeler yoluyla daha ayrıntılı bir şekilde incelenebilir.