DSpace@MAKÜ

Sosyal bilgiler dersinde kullanılan probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin karar verme becerisine etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Tetik, Ayşe Tuğba
dc.date.accessioned 2014-09-18T13:24:15Z
dc.date.available 2014-09-18T13:24:15Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation http://tarama.mehmetakif.edu.tr/ekitap/TEZ0151.pdf tr_TR, en_US
dc.identifier.issn Tez151
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/904
dc.description Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı tr_TR, en_US
dc.description.abstract Araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersi “İnsanlar ve Yönetim” ünitesinde kullanılan probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin karar verme becerisine etkisini incelemektir. Araştırma, 2011 – 2012 öğretim yılının ikinci döneminde Burdur ili merkez TOKİ Yahya Kemal Beyatlı İlkokulu’na devam eden dördüncü sınıf öğrencilerinden 48’ inin katılımı ile gerçekleşmiştir. Araştırmada ön test – son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırma bir deney ve bir kontrol grubu olmak üzere iki grup üzerinde uygulanmıştır. Eş olasılıkla atanan gruplardan biri deney biri kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Uygulama öncesi deney ve kontrol gruplarının denkliğini belirlemek için “İnsanlar ve Yönetim” ünitesi ile ilgili başarı testi ön test olarak uygulanmış; ancak gruplar arasında istatiksel olarak anlamlı bir fark görülmemiştir. Deney grubuna araştırmacı tarafından hazırlanan probleme dayalı öğrenme yöntemi uygulanmıştır. Kontrol grubuna ise Milli Eğitim Bakanlığı tarafından okullara gönderilen öğretmen kılavuz kitabındaki etkinlikler ile dersler işlenmiştir. Araştırmanın deney ve kontrol grubu öğrencileri kendi sınıf öğretmenleri ile sürece katılmıştır. Uygulama, 5 hafta süresince devam etmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanan öğrenci görüşme formu, veli görüşme formu ve başarı testi kullanılmıştır. Uygulama sonunda probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin karar verme becerisine etkisini belirlemek amacıyla, deney grubu öğrencilerine “öğrenci görüşme formu” ve velilerine “veli görüşme formu” uygulanmıştır. Deney ve kontrol grubu öğrencilerine başarı düzeylerini ölçmek için başarı testi uygulanmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS 19.0 paket programından yararlanılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi .05 olarak kabul edilmiştir. ii Araştırmada kullanılan istatistikler şunlardır: 1. Aritmetik Ortalama 2. Standart Sapma 3. Kovaryans Analizi (Ancova) 4. Bağımlı t Testi 5. Bağımsız t testi Araştırmada öğrenci ve velilerin görüşleri doğrultusunda probleme dayalı öğrenme yönteminin deney grubu öğrencilerinin karar verme becerisine olumlu anlamda etki ettiği sonucuna ulaşılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına uygulanan her iki yöntemin de öğrenci başarısını artırmada etkili olduğu; ancak probleme dayalı öğrenme yöntemi ile işlenen dersin, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından okullara gönderilen öğretmen kılavuz kitabındaki etkinliklerle işlenen derse göre başarı düzeyini artırma açısından daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR, en_US
dc.description.sponsorship Tez Danışmanı Yrd. Doç. Dr. Behsat SAVAŞ tr_TR, en_US
dc.language.iso other tr_TR, en_US
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR, en_US
dc.subject Karar verme becerisi tr_TR, en_US
dc.subject probleme dayalı öğrenme tr_TR, en_US
dc.subject sosyal bilgiler tr_TR, en_US
dc.title Sosyal bilgiler dersinde kullanılan probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin karar verme becerisine etkisi tr_TR, en_US
dc.type Thesis tr_TR, en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account