Ödev,eğitimin tüm seviyelerinde yaygın olan bir uygulamadır, ancak pedagojik biraraç olarak öğrenme süreci üzerindeki etkisi hala tartışma konusudur.Geçtiğimiz on yılda, eğitim amaçlı oluşturulan web tabanlı araçların hızlı birgelişimi görülmüştür. Bu gelişmelereparalel olarak, araştırmacılar ve eğitimciler, öğrenmeyi değerlendirmek vegeleneksel ev ödevlerinde yaşanan sıkıntıları gidermek amacıyla son yıllardaçevrimiçi ödev sistemlerine giderek artan bir ilgi göstermeye başlamışlardır.Bu çalışma, bir meslek yüksekokulu bağlamında, çevrimiçi İngilizce ödevlerininöğrenci başarısı üzerindeki etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu deneyselçalışmanın katılımcıları, Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi (MAKÜ) GölhisarMeslek Yüksekokulu'nda (GMYO) okuyan toplam 49 birinci sınıf öğrencisidir.Çalışma 2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde 12 haftalık bir süredegerçekleştirilmiştir. Çalışmanın başında her iki gruba da bir ön testuygulanmıştır. Daha sonra, deney grubuna Edmodo üzerinden ve kontrol grubuna ise geleneksel olarak (kâğıt-kalemkullanılarak yapılan ödev) beş adet haftalık ödevler verildi. Ödevlerin öğrencibaşarısı üzerindeki etkisi, her iki grubun ön test ve son test sonuçları nicelanaliz yöntemiyle karşılaştırılarak belirlenmiştir. Bulgular, ödevlerin isterçevrimiçi ister geleneksel olsun, öğrencilerin başarılarını önemli ölçüdearttırdığını ortaya koymuştur. Bununla birlikte, çevrimiçi ödevleri yapanöğrencilerin başarı artış oranı, geleneksel ödevleri yapan öğrencilerinkinegöre iki katı civarında olmuştur.Çalışma sonucunda, İngilizce öğretmenlerinin meslek yüksekokullarında ödevvermeleri gerektiği ve bu ödevlerin öğrenci başarısı üzerinde daha etkiliolmasından dolayı çevrimiçi olarak verilmesi gerektiği önerilmektedir.
Giving homework is a common practice at all levels of education, yet itsimpact as a pedagogical tool on the learning process is still a matter ofdebate. The past decade has seen the rapid development of web-based toolscreated for educational purposes. In parallel with these developments,researchers and educators have begun to show an increased interest in onlinehomework systems in recent years in order to evaluate learning and to overcomethe drawbacks of pen-and-paper homework. This study aims to investigate theeffects of online English as a Foreign Language (EFL) assignments on studentsuccess in a university vocationalschool context. Participants of this experimental study were 49 first-gradestudents studying at Burdur Mehmet Akif Ersoy University (MAKU) GölhisarVocational School (GVS). Of these students, 28 constituted the experimentalgroup and 21 constituted the control group. The study was conducted in thespring term of the 2016-2017 academic year for a 12-week period. At thebeginning of the study, a pre-test was applied to both groups. Next, fiveweekly assignments were given for the experimental group via Edmodo and for thecontrol group as pen-and-paper homework. The effect of the assignments onstudent success was determined by comparing the two groups’ pre-test andpost-test results using quantitative methods. The findings revealed thatassignments whether online or pen-and-paper increased students' success significantly.Moreover, the success improvement of the students who did online assignmentswas about double that of the students who were responsible for doingpen-and-paper assignments. The study concluded with suggestions that EFLteachers should give assignments in university vocational schools and thatthese assignments should be given as online since they are more effective onstudent success.