dc.creator |
BERHANU, Kelemu Zelalem |
|
dc.creator |
SABANCI, Ali |
|
dc.date |
2019-10-27T00:00:00Z |
|
dc.date.accessioned |
2020-10-19T09:05:45Z |
|
dc.date.available |
2020-10-19T09:05:45Z |
|
dc.identifier |
https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/49455/559945 |
|
dc.identifier |
10.21764/maeuefd.559945 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/11672/3889 |
|
dc.description |
Buçalışmanın amacı, Etiyopya'daki müdürlerin ve öğretmenlerin ilköğretim kurumuöğretmenlerinin motivasyonunu etkileyen faktörler ve öğretmenlerininmotivasyonunu artırmak için kararlaştırılan stratejileri incelemektir. Çalışma,nitel araştırma yönteminde ve bütüncül çoklu durum çalışması olarakdesenlenmiştir. Çalışma grubu iki müdür ve altı öğretmenden oluşmuştur. Veritoplamak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu geliştirilmiştir.Çalışmanın geçerliliğini sağlamak üzere iki akademisyenin soru formunuincelemesi sağlanmış ve görüşleri doğrultusunda düzeltmeler yapıldıktan sonrapilot çalışma yapılarak nihai form elde edilmiştir. Sonuç olarak, öğretmenlerinverdiği yanıtlara göre okulun, maaşın, yaşam koşullarının, teşvik edicifaktörün miktarı ve eşitliğinin ilköğretim kurum öğretmenlerinin motivasyonunuetkileyen ana faktörler olarak belirtildiği görülmüştür. Öte yandan müdürler maaşlailgili faktörlerin öğretmenlerin motivasyonunu etkileyen ana unsur olduğunubildirmiştir. Öğretmenlere göre enyaygın etkili stratejiler olarak okul müdürlerinin öğretmenleri motive etmekiçin nakit ödüller, maddi olmayan kaynaklar ve diğer hediyeler ve fikirlerledestek verdiklerini bildirmişleridir. Müdürler ayrıca açık iletişim oluşturma,para ödülleri, kaynaklar ve diğer hediyeler verme, öğretmenleri güçlendirme,fikirlerle destek verme, katılımcı karar kullanarak öğretmenleri motive etmekiçin en yaygın etkili stratejiler olarak kullandıklarını bildirmiştir. |
|
dc.description |
Buçalışmanın amacı, Etiyopya'daki müdürlerin ve öğretmenlerin ilköğretim kurumuöğretmenlerinin motivasyonunu etkileyen faktörler ve öğretmenlerininmotivasyonunu artırmak için kararlaştırılan stratejileri incelemektir. Çalışma,nitel araştırma yönteminde ve bütüncül çoklu durum çalışması olarakdesenlenmiştir. Çalışma grubu iki müdür ve altı öğretmenden oluşmuştur. Veritoplamak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu geliştirilmiştir.Çalışmanın geçerliliğini sağlamak üzere iki akademisyenin soru formunuincelemesi sağlanmış ve görüşleri doğrultusunda düzeltmeler yapıldıktan sonrapilot çalışma yapılarak nihai form elde edilmiştir. Sonuç olarak, öğretmenlerinverdiği yanıtlara göre okulun, maaşın, yaşam koşullarının, teşvik edicifaktörün miktarı ve eşitliğinin ilköğretim kurum öğretmenlerinin motivasyonunuetkileyen ana faktörler olarak belirtildiği görülmüştür. Öte yandan müdürler maaşlailgili faktörlerin öğretmenlerin motivasyonunu etkileyen ana unsur olduğunubildirmiştir. Öğretmenlere göre enyaygın etkili stratejiler olarak okul müdürlerinin öğretmenleri motive etmekiçin nakit ödüller, maddi olmayan kaynaklar ve diğer hediyeler ve fikirlerledestek verdiklerini bildirmişleridir. Müdürler ayrıca açık iletişim oluşturma,para ödülleri, kaynaklar ve diğer hediyeler verme, öğretmenleri güçlendirme,fikirlerle destek verme, katılımcı karar kullanarak öğretmenleri motive etmekiçin en yaygın etkili stratejiler olarak kullandıklarını bildirmiştir. |
|
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language |
en |
|
dc.publisher |
Mehmet Akif Ersoy University |
|
dc.publisher |
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi |
|
dc.relation |
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/841164 |
|
dc.source |
Volume: , Issue: 52
237-260 |
en-US |
dc.source |
1302-8944 |
|
dc.source |
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
|
dc.subject |
Güdüleme,öğretmen motivasyonu,motivasyon stratejileri,ilkokul öğretmenler |
|
dc.subject |
güdüleme,öğretmen motivasyonu,motivasyon stratejileri,ilkokul öğretmenleri |
|
dc.title |
İlköğretim Öğretmenlerinin Motivasyonunu Etkileyen Faktörler ve Okul Yöneticilerinin Uyguladıkları Stratejiler: Etiyopya Örneği |
tr-TR |
dc.title |
Öğretmenlerin Motivasyonuna Etki Eden Faktörler ve Motivasyonlarını Artırmak İçin Uygulanan Stratejiler: Etiyopya Örneği |
en-US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
|