DSpace@MAKÜ

İlköğretim Öğretmenlerinin Motivasyonunu Etkileyen Faktörler ve Okul Yöneticilerinin Uyguladıkları Stratejiler: Etiyopya Örneği

Show simple item record

dc.creator BERHANU, Kelemu Zelalem
dc.creator SABANCI, Ali
dc.date 2019-10-27T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:45Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:45Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/49455/559945
dc.identifier 10.21764/maeuefd.559945
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3889
dc.description Buçalışmanın amacı, Etiyopya'daki müdürlerin ve öğretmenlerin ilköğretim kurumuöğretmenlerinin motivasyonunu etkileyen faktörler ve öğretmenlerininmotivasyonunu artırmak için kararlaştırılan stratejileri incelemektir. Çalışma,nitel araştırma yönteminde ve bütüncül çoklu durum çalışması olarakdesenlenmiştir. Çalışma grubu iki müdür ve altı öğretmenden oluşmuştur. Veritoplamak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu geliştirilmiştir.Çalışmanın geçerliliğini sağlamak üzere iki akademisyenin soru formunuincelemesi sağlanmış ve görüşleri doğrultusunda düzeltmeler yapıldıktan sonrapilot çalışma yapılarak nihai form elde edilmiştir. Sonuç olarak, öğretmenlerinverdiği yanıtlara göre okulun, maaşın, yaşam koşullarının, teşvik edicifaktörün miktarı ve eşitliğinin ilköğretim kurum öğretmenlerinin motivasyonunuetkileyen ana faktörler olarak belirtildiği görülmüştür. Öte yandan müdürler maaşlailgili faktörlerin öğretmenlerin motivasyonunu etkileyen ana unsur olduğunubildirmiştir. Öğretmenlere göre  enyaygın etkili stratejiler olarak okul müdürlerinin öğretmenleri motive etmekiçin nakit ödüller, maddi olmayan kaynaklar ve diğer hediyeler ve fikirlerledestek verdiklerini bildirmişleridir. Müdürler ayrıca açık iletişim oluşturma,para ödülleri, kaynaklar ve diğer hediyeler verme, öğretmenleri güçlendirme,fikirlerle destek verme, katılımcı karar kullanarak öğretmenleri motive etmekiçin en yaygın etkili stratejiler olarak kullandıklarını bildirmiştir. 
dc.description Buçalışmanın amacı, Etiyopya'daki müdürlerin ve öğretmenlerin ilköğretim kurumuöğretmenlerinin motivasyonunu etkileyen faktörler ve öğretmenlerininmotivasyonunu artırmak için kararlaştırılan stratejileri incelemektir. Çalışma,nitel araştırma yönteminde ve bütüncül çoklu durum çalışması olarakdesenlenmiştir. Çalışma grubu iki müdür ve altı öğretmenden oluşmuştur. Veritoplamak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu geliştirilmiştir.Çalışmanın geçerliliğini sağlamak üzere iki akademisyenin soru formunuincelemesi sağlanmış ve görüşleri doğrultusunda düzeltmeler yapıldıktan sonrapilot çalışma yapılarak nihai form elde edilmiştir. Sonuç olarak, öğretmenlerinverdiği yanıtlara göre okulun, maaşın, yaşam koşullarının, teşvik edicifaktörün miktarı ve eşitliğinin ilköğretim kurum öğretmenlerinin motivasyonunuetkileyen ana faktörler olarak belirtildiği görülmüştür. Öte yandan müdürler maaşlailgili faktörlerin öğretmenlerin motivasyonunu etkileyen ana unsur olduğunubildirmiştir. Öğretmenlere göre  enyaygın etkili stratejiler olarak okul müdürlerinin öğretmenleri motive etmekiçin nakit ödüller, maddi olmayan kaynaklar ve diğer hediyeler ve fikirlerledestek verdiklerini bildirmişleridir. Müdürler ayrıca açık iletişim oluşturma,para ödülleri, kaynaklar ve diğer hediyeler verme, öğretmenleri güçlendirme,fikirlerle destek verme, katılımcı karar kullanarak öğretmenleri motive etmekiçin en yaygın etkili stratejiler olarak kullandıklarını bildirmiştir. 
dc.format application/pdf
dc.language en
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/841164
dc.source Volume: , Issue: 52 237-260 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Güdüleme,öğretmen motivasyonu,motivasyon stratejileri,ilkokul öğretmenler
dc.subject güdüleme,öğretmen motivasyonu,motivasyon stratejileri,ilkokul öğretmenleri
dc.title İlköğretim Öğretmenlerinin Motivasyonunu Etkileyen Faktörler ve Okul Yöneticilerinin Uyguladıkları Stratejiler: Etiyopya Örneği tr-TR
dc.title Öğretmenlerin Motivasyonuna Etki Eden Faktörler ve Motivasyonlarını Artırmak İçin Uygulanan Stratejiler: Etiyopya Örneği en-US
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account