Açıklama:
Buçalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının okul dışı öğrenme ortamlarıhakkındaki görüşlerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda öğretmenadaylarına göre okul dışı öğrenme ortamları nelerdir? Okul dışı öğrenme ortamlarınınavantaj ve dezavantajları nelerdir? Okul dışı öğrenme faaliyetleri hazırlıklarıöncesi ve sonrası neler yapılmalıdır? Ve okul dışı öğrenme faaliyetlerinikazanımları nasıl etkilemektedir? Sorularına yanıt aranmıştır. Bu çalışmadanitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomenoloji) araştırma desenikullanılmıştır. 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminde öğretim görmekteolan on sekiz fen bilgisi öğretmen adayı ile yapılan görüşmelerde veri toplamıaracı olarak yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilenveriler kodlanarak kategorilere oluşturulmuştur. Çalışmada betimsel analizkullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre fen bilgisi öğretmen adayları okuldışı öğrenme ortamları olarak en çok bilim merkezleri ve bilim müzelerini en azolaraktan hayvanat bahçeleri ve planetaryumları belirtmişlerdir. Avantajlarıolarak yaparak-yaşayarak, ilk elden deneyim elde etmeyi en çok vurgulayanöğretmen adayları yasal prosedürlerin uzun ve zahmetli olmasını dezavantajolarak değerlendirmişlerdir. Ayrıca fen bilgisi öğretmen adayları okul dışıöğrenme ortamlarının kazanımların gerçekleşmesine ve kalıcı öğrenmeye olumlukatkısı olduğunu dile getirmişlerdir.