AçıkErişim@MAKÜ

ARGUMENTATION-BASED LEARNING: AN EXAMPLE OF MATHEMATICAL QUESTIONS THROUGH ONLINE INTERACTIONS AMONG PROSPECTIVE TEACHERS

Basit öğe kaydını göster

dc.creator GÖKÇE, Semirhan
dc.creator AYDOĞAN YENMEZ, Arzu
dc.creator ÇELİK, Tuğba
dc.date 2020-01-31T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:44Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:44Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/52091/527779
dc.identifier 10.21764/maeuefd.527779
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3885
dc.description Argumentation is a process in whichwhether arguments are associated with data is constructed with warrants thatthey are based on. In this process, mathematical arguments are of vitalimportance especially in problem solving. Producing valid arguments or proofsand criticizing the arguments are inseparable parts of doing math. Therefore,if there is nothing done to develop reasoning skills, mathematics will becomejust following a sequence of operations and copying the examples withoutthinking about their meanings. It is necessary to direct argumentation-basedlearning environments well because students may find it hard to understandgiven arguments or have certain challenges due to misunderstandings andmisunderstood arguments when sharing their ideas with other students or duringthe stage of invalidating the ideas. This is why good direction of theargumentation process depends on living and experiencing the process itself.This study is an application of teacher education developed in the light of theidea that prospective teachers need to experience their own processes ofargumentation so that they could handle the argumentation-based learningapproach in their future classrooms. Traces of pedagogical content knowledgeexhibited by the prospective teachers in the online argumentation activitieswhich were designed through possible student questions were examined, and thestrengths and weaknesses of the learning environment were investigated in thestudy. Consequently, online argumentation method was found to have positiveimpacts on the improvement of prospective teacher’s pedagogical contentknowledge and their own learning. It is anticipated that these presentedpreservice education components will shape future studies to be carried out inthe field of teacher education.
dc.description Argümantasyon; iddiaların dayandırıldığı gerekçeler belirtilerek verilerile ilişkili olup olmadığının yapılandırıldığı süreçtir. Bu süreçtematematiksel argümanlar özellikle problem çözümlerinde hayati bir önemesahiptir. Geçerli argümanlar ya da ispatlar üretme ve argümanların kritikedilmesi, matematik yapmanın ayrılmaz parçasıdır. Bu nedenle, muhakeme becerileriöğrencilere kazandırılmazsa matematik, bir işlem dizisini takip etmek veanlamını düşünmeden örnekleri taklit etmek olur. Argümantasyona dayalı öğrenmeortamlarının iyi yönlendirilmesi gerekmektedir çünkü öğrenciler süreç içindeverilen argümanları anlamada güçlük çekebilir ya da diğer öğrencilerledüşüncelerini paylaşmada ya da düşünceleri çürütme aşamasında yanlış anlamalar,yanlış anlaşılan argümanlardan dolayı da bir takım zorluklar yaşayabilir. Buyüzden argümantasyon sürecinin iyi yönetilmesi, bu süreci yaşamaya vedeneyimlemeye dayalı olarak gerçekleşir. Bu çalışma, öğretmen adaylarınınsınıflarında argümantasyon öğrenme yaklaşımını etkin biçimde uygulayabilmeleriiçin öncelikle kendilerinin argümantasyon sürecini yaşamaları gerektiği düşüncesindenyola çıkılarak geliştirilmiş bir öğretmen eğitimi uygulamasıdır. Çalışmadaöğrenciden gelebilecek sorular üzerinden tasarlanmış online argümantasyonetkinliklerinde öğretmen adaylarının sergiledikleri pedagojik alan bilgisiizleri incelenmiş ve öğrenme ortamının güçlü ve zayıf yanları araştırılmıştır.Sonuç olarak, online argümantasyon yönteminin öğretmen adaylarının pedagojikalan bilgisi gelişiminde ve kendi öğrenmeleri üzerindeki olumlu etkileri ortayaçıkmıştır. Sunulan bu hizmet öncesi eğitim bileşenlerinin öğretmen eğitimialanında gerçekleştirilecek gelecekteki olası çalışmalara yön vereceğidüşünülmektedir.
dc.format application/pdf
dc.language en
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/952677
dc.source Issue: 53 458-487 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Online argumentation,student questions,pedagogical content knowledge,mathematics education,teacher education
dc.subject online argümantasyon,öğrenci soruları,pedagojik alan bilgisi,matematik eğitimi,öğretmen eğitimi
dc.title ARGUMENTATION-BASED LEARNING: AN EXAMPLE OF MATHEMATICAL QUESTIONS THROUGH ONLINE INTERACTIONS AMONG PROSPECTIVE TEACHERS en-US
dc.title ARGÜMANTASYON TABANLI ÖĞRENME: ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİK SORULARI EŞLİĞİNDE ONLINE ETKİLEŞİMLERİ tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım