Açıklama:
Buaraştırmanın amacı, Ortaokul 6, 7 ve 8. sınıflarda İngilizce öğrenme sürecindeöğrencilerin karşılaştıkları sorunların belirlenmesi, bu sorunlara çözümönerilerinin ortaya konulması ve katılımcılardan toplanan verilerin cinsiyeteve sınıf düzeylerine göre anlamlı farklar gösterip göstermediğininincelenmesidir. Araştırmada “standartlaştırılmış açık uçlugörüşme tekniği” kullanılmış, araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formları yoluylabilgiler derlenmiştir. Araştırma, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Burdur iliBucak ilçe merkezindeki Ortaokul 6, 7 ve 8. sınıflarındaöğrenim gören 390 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veriler SPSS paketprogramından yararlanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucu bulgulardoğrultusunda öğrencilerin; öğretmen, öğrenci, program, çevre, sınıf ve okul,kitaplar temaları altında sorunlarla karşılaştıkları tespit edilmiş ve busorunlara çözüm önerileri ortaya konulmuştur. Ayrıca sorunlara ilişkin, öğrencilerden toplanan verilerin cinsiyetdeğişkenine göre anlamlı bir fark göstermediği, ancak sınıf düzeylerideğişkenine göre öğrenci teması altında istatistiksel olarak anlamlı farkolduğu sonucuna ulaşılmıştır.