Açıklama:
Araştırmanın amacı5 yaş çocuklarının zihinlerindeki bilim insanı imajı içerisinde STEMalanlarının ve STEM alanlarına yönelik düşüncelerinin ortaya çıkarılmasıdır.Karma araştırma yöntemi kullanılarak yapılan araştırmanın çalışma grubunuEdirne il merkezine bağlı bağımsız bir anaokulundaki 5 yaşındaki 20 çocukoluşturmaktadır. Okul öncesi dönem çocuklarının zihinlerindeki bilim insanıimajı Chambers (1983) tarafından geliştirilen DAST(Drive a Scientist Test) ile belirlenmiş olup zihinlerindeki STEM alanlarınıve çizdikleri bilim insanı imajlarında STEM alanlarının yer alma durumlarınıbelirlemede yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. 5 yaşçocuklarının zihinlerindeki bilim insanı imajı incelendiğinde çocukların biliminsanlarını günlük kıyafetli, kel, deneymalzemeleri kullanan, mutlu çizimler yaptıkları ve onların uzayda olduğuna yönelik çizimlerininolduğu görülmüştür. Bilim insanlarını en çok araştırma/deney yaptıklarını ve uzayıaraştırdıklarını ifade ettikleri görülmektedir. Bu noktada çocuklarınzihinlerindeki bilim insanı imajı ile STEM alanlarından en çok fen alanını ve teknoloji alanını bütünleştirdikleri ve bilimi insanların her şeyi bilmesi olarak tanımladıkları görülmektedir. Ayrıcaçocukların fen alanını en çok kuşlar,bitkiler gibi canlılarla, matematik alanını en çok sayılar ile, teknoloji alanını en çok robotlarla örtüştürdüğü görülmekle birlikte mühendislik alanınayönelik hemen hemen hepsinin herhangi bir fikre sahip olmadıkları tespitedilmiştir. Çocukların olmak istedikleri meslek dallarında ise en çok öğretmenlik, robot yapan kişi ve doktorluk olduğu görülmektedir.