Açıklama:
Bu çalışmanın amacı ilkokul 3. Sınıföğrencilerine verilen insan haklarıyla ilgili eğitimin onların davranışlarındahangi değişimleri ortaya çıkardığını gözlemlemek ve eğitimin sonundaöğrencilerin insan haklarıyla ilişkili kavramlara ilişkin görüşlerinin nasılşekillendiğini belirlemektir. Bu nedenle nitel araştırma desenlerinden eylem araştırmasıkullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu farklı akademik başarılardaki 14öğrenci oluşturmuştur. Bu öğrencilerin 6’sı erkek 8’i kızdır. Veri toplama araçlarıolarak kamera kayıtları (yapılandırılmamış gözlem) ve görüşmelerkullanılmıştır. Uygulama süreci tamamlandıktan sonra tüm verilerbütün olarak değerlendirilip çözümlenmiştir. Görüşmelere ilişkin ses kayıtları ve gözlemlere ilişkin kamera kayıtlarıyazıya aktarılmış daha sonra içerik analizi yapılmıştır. Araştırmanın gözlemsonuçları incelendiğinde öğrencilerin üzerinde en fazla durdukları değerinsaygı değeri olduğu, yaşadıkları çevrenin farkında olma becerilerinin yüksekolduğu görülmüştür. Görüşme sonuçlarına göre ise öğrencilerin insan haklarıeğitimi uygulamasının sevdikleri yönü kendilerine temel hakları öğretmesiolmuştur. Öğrenciler insan hakları eğitimi uygulamasında anlamadıkları konularolduğunu buna sebep olarak konuların karışık olmasını ve yeterinceişlenmemesini göstermişlerdir. Yöntem olarak somut ve oyuna dayalı, içerikolarak da daha fazla örnek olay etkinlikleri olan bir uygulama istedikleriniifade eden öğrenciler insan hakları eğitimi uygulamasının yaşamlarındakullanabilecekleri bilgileri kazandırdığını düşünmektedir.