Açıklama:
Özet: Bu araştırmada lise öğrencilerininçatışma çözme becerilerinin ve psikolojik dayanıklılık düzeylerinin,öğrencilerin öznel iyi olma seviyelerini nasıl etkilediği incelenmiştir.Araştırmanın çalışma grubunu, 2013-2014 Eğitim- Öğretim yılında Kırıkkale il merkezindeçeşitli ortaöğretim kurumlarında öğrenimlerine devam eden 313’ ü kız 235’ ierkek toplam 548 lise öğrencisioluşturmaktadır. Araştırmada çatışma çözme becerilerini belirlemek için “Çatışma ÇözmeDavranışı Belirleme Ölçeği” , psikolojik dayanıklılık seviyelerini belirlemekiçin “Ergen Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği” ve Öznel iyi oluş seviyelerinibelirlemek için de “ Öznel İyi Oluş Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmadan eldeedilen sonuçlara göre; Ergen Öznel İyi Oluş ölçeği alt boyutları ile ÇÇDBÖ altboyutlarından saldırganlık ile negatif yönde, problem çözme ile pozitif yönde0.01 anlamlılık düzeyinde bir ilişkiye rastlanmıştır. EÖİOÖ alt boyutları ileErgen Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği alt boyutları puanları arasında pozitifyönde ve 0.01 anlamlılık düzeyinde bir ilişki bulunmuştur. EPDÖ altboyutlarından; aile desteği, akran desteği, okul desteği, mücadele azmi ve uyumboyutunun ve ÇÇDBÖ alt boyutlarından, problem çözme ve saldırganlık boyutununöznel iyi oluşun önemli bir yordayıcısı oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Sözcükler: Lise Öğrencileri, Çatışma Çözme Davranışı, PsikolojikDayanıklılık, Öznel İyi Oluş.