İNAL KIZILTEPE, Gözde; Adnan Menderes Üniversitesi; UYANIK AKTULUN, Özgün; Afyon Kocatepe Üniversitesi
Açıklama:
Buçalışmanın amacı, sayı tahtası oyununun düşük sosyoekonomik düzeydeki 48-60aylık çocukların sayı gelişimine etkisini incelemektir. Ön test-son test-kontrolgruplu yarı deneysel desen kullanılan araştırmada deney grubu 24, plasebogrubu 24 ve kontrol grubu 23 olmak üzere toplam 71 çocukla çalışılmıştır. AraştırmadaRamani ve Siegler (2008) tarafından kullanılan sayma, sayısal büyüklüklerikarşılaştırma ve sayıları tanıma görevleri ile VanDerHeyden (2008) tarafındangeliştirilen ve Yılmaz (2015) tarafından geçerlik güvenirlik çalışması yapılanErken Sayı Değerlendirme Ölçeğinin Nesne Sayma - Daire İçine Alma alt testikullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde Kruskal-Wallis H testi, Mann WhitneyU testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarınagöre deney, kontrol ve plasebo sayma, sayısal büyüklükleri karşılaştırma vesayıları tanıma görevlerine ilişkin sontest puan ortalamaları arasında deneygrubu lehine anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Ayrıca deney grubunda yeralan çocukların sayma, sayısal büyüklükleri karşılaştırma ve sayıları tanımagörevlerinden aldıkları ön test ve son test puanları arasında da anlamlı birfark olduğu tespit edilmiştir. Bu sonuçlara göre, sayı tahtası oyununun düşüksosyoekonomik düzeydeki 48-60 aylık çocukların sayı gelişimini artırmada etkiliolduğu söylenebilir.