Açıklama:
Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin yirmi birinciyüzyıl liderlik becerileri ile ilgili algılarını metaforlar yoluylabelirlemektir. Çalışmanın katılımcılarını ilkokul,ortaokul ve liselerde görev yapan 180 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplamakamacıyla katılımcılardan yarı yapılandırılmış görüşme formuyla “Okulmüdürümüzün eğitimsel liderlik becerisi..........benzer, çünkü……….”ifadesinitamamlamaları istenmiştir. Veri analizinde, içerik analizi tekniğikullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre en çok kullanılan metafor “anne”metaforu iken, en az kullanılanmetaforlardan bazıları; “el feneri, yıldız, güneş, baraj kapağı, işaret fişeği,asansör, elektrik süpürgesi, yelpaze, balık, hemşire, vb.’dir.”Ayrıca, öğretmenlerinkullandığı metaforlar ve nedenleri okul müdürlerinin öğretmenlere, öğretimseluygulamalarda, karmaşık problemleri çözmede, iletişimde ve kendi ve başkalarınıgeliştirmede liderlik ettikleri algısında olduklarını göstermektedir.