Açıklama:
Öğretmenlerinuygulayıcı olarak eğitim sürecinde karşılaştıkları sorunları çözmelerigerekmektedir. Hemen her öğretmen sınıflarında benzer sorunlarla karşılaşmasınarağmen birbirlerinin çözümlerinden haberdar olmamakta, çözümler sadeceöğretmenler odası konuşmalarında kalmaktadır. Çözümler sistematik bir şekildepaylaşılmadığı için aynı sorunlarla uğraşan öğretmenler denemeler yaparkenzaman ve emek kaybı yaşamaktadırlar. Bu nedenle öğretmenlerin kendiuygulamalarıyla ilgili araştırmalarını bir sistematiğe, bir düzene bağlamalarıgerekir. İşte eğitimde yapılan eylem araştırmaları, öğretmenlerinuygulamalarını, gözlemlerini, problem çözümlerini daha sistematik olarakgerçekleştirmelerini, yansıtma yapmalarını ve sonuçlarıyla birlikte süreçteyaşadıklarını meslektaşlarıyla paylaşma fırsatı verir. Bu araştırmanın amacıeylem araştırması ile ilgili olarak öğretmen görüşlerini belirlemek veuygulamada etkili olan ve olmayan yönlerini ortaya koymaktır. Araştırmaörneklemini 2016-2017 yıllarında Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi EğitimFakültesi Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı’nda yüksek lisans yapan16 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafındanhazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve nitel verianaliz yöntemleri ile analiz edilmiştir.