Açıklama:
Bu araştırmanınamacı, ikamet edilen yerden uzak bir kurumda çalışan öğretmenlerin yaşadığısorunları ortaya çıkarmak ve bu sorunların öğretmenlerin mesleki hayatlarınınasıl etkilediğini anlayabilmektir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerindenbiri olan olgubilim deseni kullanılmıştır. Veriler, 13 ana soru ve 14 sonda sorudan oluşan yarıyapılandırılmış görüşme formu ile Burdur’un X ilçesinde görev yapan ancak oradaikamet etmeyen 12 öğretmen ile yüzyüze görüşme yapılarak elde edilmiştir. Bu görüşmeler sonucunda 5 ana kategorive 16 temadan oluşan Kategoriler ve Temalar tablosu hazırlanmış ve bu tabloyagöre analiz yapılmıştır. Görüşme yapılan öğretmenlerin neredeyse hepsi,kurumlarına ulaşmada fizyolojik ve psikolojik olarak sıkıntı yaşadıklarını, bunlarınetkilerinin gün içerisinde de kendini gösterdiğini ifade etmişlerdir. Gün boyuevlerinden uzak olmaları; beslenme düzenlerini, aile hayatı ve motivasyonlarınıolumsuz etkilediğini dile getiren öğretmenlerden bir kısmı, maddi desteksağlanması durumunda mesleğini bırakmak isteyeceklerini de dile getirmişlerdir.Ancak, yaşadıkları yere yakın bir kurumda çalışmaları durumunda isemesleklerini bırakmak istemeyeceklerini de ifade etmişlerdir. Sonuç olarak, buaraştırmadan öğretmenlerin ikamet ettikleri yere uzak bir kurumda çalışmalarıöğretmenlerin hem özel hayatlarını hem de mesleki yaşantılarını olumsuzetkilediği anlaşılabilmektedir. Dolayısıyla, bu çalışmada öğretmenlerinyaşadıkları sorunların iyileştirilmesine yönelik çeşitli çözüm önerileri ve tavsiyelergeliştirilmiştir.