Açıklama:
Bu araştırmanın amacı ortaöğretim kurumlarındagörev yapan öğretmenlerin okul yönetiminin kayırmacı uygulamalarına ilişkinöğretmenlerin algıları ile psikolojik sermaye düzeyleri arasındaki ilişkiyiincelemektedir. Ayrıca, bu değişkenlerin cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitimdüzeyi, branş, hizmet yılı ve okul türüne göre farklılaşıp farklılaşmadığıbelirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Trabzon ilindeortaöğretim kurumlarında görev yapan 250 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde betimselbir çalışmadır. Araştırma verilerinin toplanmasında Okul YönetimindeKayırmacılık Ölçeği ve Psikolojik Sermaye Ölçeği kullanılmıştır. Verilerinanalizinde SPSS 20.0 paket programı kullanılarak, korelasyon analizi, t- Testi,Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA); Mann Whitney- U testi ve Kruskal Wallis Htesti yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin kayırmacılık algılarınındüşük, psikolojik sermaye düzeylerinin yüksek olduğu sonucuna varılırken, buiki değişken arasında negatif yönde anlamlı olmayan ilişki tespit edilmiştir.Öğretmenlerin kayırmacılık algıları hizmet yılı ve okul türü değişkenine görefarklılaşırken, cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim düzeyi ve branşdeğişkenlerine göre farklılaşmadığı bulunmuştur. Psikolojik sermaye düzeylerineilişkin yapılan incelemede ise, değişkenler arasında anlamlı farklılıkbulunamamıştır.