Açıklama:
Bu çalışmada 2006 ve 2018 Sosyal Bilgileröğretmenliği lisans programlarının farklı yönleriyle incelenmesi,karşılaştırılması ve değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç çerçevesinde 2018programının getirdiği yenilikler ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmada,nitel analiz yöntemlerinden doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Dokümanincelemesi, araştırılması hedeflenen olgu ve olaylar hakkında bilgi içerenyazılı materyallerin analizini kapsar. Araştırmada 2006 ve 2018 yıllarındaYükseköğretim Kurulu tarafından hazırlanan “Sosyal Bilgiler Öğretmenliği LisansProgramları” temel veri kaynaklarıolarak kabul edilmiş ve incelenmiştir. Çalışma kapsamında, meslek bilgisi, alaneğitimi ve genel kültür dersleri, ders saatleri, sayıları, kredileri, teori ve uygulamadaki oranları,zorunlu ve seçmeli derslerin dağılımları karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir.Ayrıca yeni Sosyal Bilgiler Öğretmen Yetiştirme Lisans Programı’nın güçlü vezayıf yönlerine ilişkin bulgulara dayalı olarak tartışma ve öneriler sunulmuştur.Araştırma sonucunda 2006programı kuramsal bilgiyi ve genel kültürü, 2018 programı ise alan bilgisini vedaha çok öğretmenlik meslek bilgisini önceleyen bir yaklaşımla hazırlandığıyorumuna ulaşılmıştır. Yeni programda uygulama dersleri yarı yarıya azalırken,alan eğitimi ve genel kültür derslerinin yüzdelik oranları düşürülmüş, meslekbilgisi derslerinin yüzdelik oranları ise arttırılmıştır. Ayrıca dersleringerek sayıları gerek kredileri gerekse ders saatleri azaltılmış, bunların yanısıra seçmeli ders sayıları arttırılıp, çeşitlendirilmiştir. İsmi değiştirilenzorunlu derslerin içeriklerinde büyük kısmı aynı olmakla birlikte kısmideğişiklikler yapıldığı görülmektedir.