Açıklama:
Bu çalışmanın temel amacı meslekliselerindeki öğrenci ve öğretmenlerin okul kavramına ilişkin mevcut imgeleriniaçığa çıkarmaktır. Bu amaçla meslek lisesinde öğrenim gören öğrenci ve bu okultüründe görev yapan öğretmenlere ulaşılmış ve meslek lisesine yönelik ürettiklerikavramlar çözümlenmiştir. Öğrencilerin okuldaki ilk yılı ve son sınıftaki algılarındabir değişiklik olup olmadığını anlamak için ise dokuz ve 12.sınıftakiöğrencilerin görüşlerine başvurulmuştur. Buna göre öğrencilerin ilk ve sonyıllarında okula dair metaforik algılarında önemli bir değişiklik gözlenmezkenortaya çıkan imgeler çoğunlukla hapishane-cezaevi, kahvehane, arena ve hayvanatbahçesi şeklindedir. Öğrencilerin meslek lisesine yönelik metaforik algılarınıngenel olarak olumsuz yönde olduğu gözlenmiştir. Görüşleri alınan öğretmenlerdenise kıdemi 1-5 yıl aralığında olanlar olumlu metaforlar üretirken 5 ve üzeriolanlar okullarına dair daha olumsuz kavramlar ortaya koymuşlardır.